Здача річної звітності 2020!
Здача річної звітності!
«Единщики» 1 і 2 груп помиляються, що здають звітність тільки 1 раз на рік.
Звичайно, декларацію по єдиному податку та за Єдиним соціальним внеском (Додаток 5 по ЄСВ), підприємці здають 1 раз на рік. Але є ряд звітів, які здаються поквартально або щомісяця.
Приклад:
- підприємці, які купують товар або послугу у фізичних осіб - громадян або інших підприємців, зобов'язані надавати в податкову звітність розрахунок за формою 1ДФ 1 раз в квартал;
- інша звітність, про яку згадувалося вище: земельний податок, звітність зі збору за парковку, податок на нерухомість і т. д. здаються в різні періоди.
По ряду причин (незнання, безладдя в документах, забудькуватості) підприємець не здає поквартально звіт за ф. 1ДФ «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на Користь платників податку, та сум утриманого з них податку», в якому потрібно вказувати дохід, виплачений підприємцям та фізичним особам. В кінці року виникає питання: включити документи до витрат, значить визнати, що звіти за ф. 1 ДФ вчасно не здавалися.
Як підготуватися до здачі звітності? З чого почати?
Необхідно перевірити:
- Наявність документацію по доходах і видатках;
- Відповідність КВЕД-ам, зазначених при реєстрації, отриманим доходам;
- Заповнена чи без помилок книга підприємця;
- Переконатися, що немає помилок і тільки після цього, готувати декларацію;
- Після складання декларації перевірити, що в ній немає помилок.
Дохід оформляється такими первинними документами:
- Банківська виписка;
- Товарний чек по оплаті товару готівкою;
- Квитанції з оплати послуг готівкою;
- Витратні накладні на товар при оплаті безготівковим способом;
- Акти послуг при оплаті готівковим та безготівковим способом.
Для декларації по єдиному податку - підприємцю слід почати підготовку звітності по перевірці наявності первинної документації по отриманому доходу за рік.
Для декларації на загальній системі потрібно перевірити наявність документацію по доходах і видатках.
Для підготовки звіту про форму 1ДФ на будь-якій системі потрібно перевірити наявність документацію по видатках.
Якщо дохід отримано по розрахунковому рахунку, то не забудьте - потрібна видаткова накладна або акт послуг.
Якщо отримана оплата «готівкою» за товар або послугу, то підприємець повинен виписати товарний чек або квитанцію, а по оплаті квитанцією ще оформити акт послуг.
При цьому слід звертати увагу: що реалізується в товарних чеках, щоб не виявилося, що оприбутковується один товар, а реалізується - інший товар.
Що повинен врахувати підприємець при поданні звітності на загальній системі:
- У витрати включаються витрати, які пов'язані з господарською діяльністю підприємця;
- Не всі витрати включаються до витрат, а тільки ті, які відносяться до витрат операційної діяльності. Витрати операційної діяльності можна розділити на два види: собівартість та інші витрати. До собівартості відносяться: прямі матеріальні витрати; прямі витрати на оплату праці; амортизація; загальновиробничі витрати; вартість придбаних послуг, інші прямі витрати. До складу інших витрат входять: адміністративні витрати; витрати на збут; інші операційні витрати. Конкретний перелік витрат затверджений Податковим Кодексом України в Розділі ІІІ, а саме п. 138.4, п. 138.6 - 138.9, п. 138.10.2 - 138.10.4, п. 138.11.;
- Витрати повинні бути пропорційні доходам. Не весь придбаний товар включається до витрат, а тільки собівартість реалізованого товару;
- Необхідно мати в наявності первинні документи, що підтверджують витрати і доходи. У витрати включаються тільки ті витрати, які підтверджені первинними документами.
У своїй практиці ми часто спостерігаємо одну й ту ж ситуацію: весь рік підприємець займається розвитком свого бізнесу, часу на облік абсолютно не вистачає, книга залишається не заповнена. На початку наступного року підприємець підбиває підсумки і складає звітність. Зробивши кілька невірних або майже відповіних до законодавства, спроб самостійної оптимізації, підприємець готовий оплатити послуги професіонала, щоб здати звітність з мінімальними податками і приховати помилки (Приклад: невідповідність КВЕД, перевищення ліміту доходу, невірні договори, помилки в документах, їх відсутність тощо.) Шкода, що підприємці приходять занадто пізно. Спочатку потрібно спланувати. А потім вести бізнес.
Особливо важко підприємцям на загальній системі. На цьому етапі виникає питання: як підготувати і здати звітність з мінімальним податком на доходи фізичних осіб та Військовим збором?
Причинами сплати зайвих податків можуть бути:
- При повній або частковій відсутністі документації, що підтверджує витрати. Зменшити податок можна лише за наявності підтвердних первинних документів, оформлених відповідно до законодавства. І якщо документи відсутні, то витрати по відсутнім документам не зможуть зменшити оподатковуваний дохід підприємця. Доведеться шукати вихід!
- Наявність первинної документації, складеної з порушенням законодавства. Документація, яка не містить обов'язкових реквізитів, має помилки в оформленні не може бути підтвердженням витрат підприємця. На практиці часто зустрічаються випадки, коли в документації вказується покупцем не підприємець із зазначенням прізвища, коду та інших реквізитів, а просто покупець, наприклад, «Олена» без будь-яких інших даних. У такому випадку потрібно повторно отримувати документи терміновому порядку.
- Придбання товару від імені приватної особи, а не підприємця, без оформлення документації. На практиці така ситуація поширена. Підприємець купує товар і не повідомляє продавця, що він купує як підприємець. Продавець в свою чергу оформляє документацію як на роздрібного покупця і в наслідок, складно домогтися від продавця потрібних документів. Будьте уважні!
- Поки проводиться аналіз витрат і документації, втрачається час. Через деякий час звітність постачальниками здана в податкові органи і документації для підтвердження витрат вже не отримати.
Ми радимо - в середині січня звертатися за консультацією, щоб встигнути здати звітність вчасно.
Перевірте заповнення книги:
- Внесення всіх квитанцій та чеків в книгу;
- Правильність підрахунку підсумків.
Декларація складається на підставі книги підприємця. Рекомендуємо спочатку перевірити книгу підприємця, якщо не заповнювалася, то заповнити книгу на підставі перевіреної первинної документації, а потім тільки складати звітність. Якщо книга заповнюється після здачі звітності, то після заповнення може виявитися, що змінилася сума доходу і відповідно - звіт складений з помилкою. Помилки в книзі можуть бути самі різні: від плутанини в датах, невнесення чека - до округлення сум доходу.
Ми рекомендуємо підготувати книгу все перевірити, підготувати звіт і потім звернутися за консультацією, щоб ми перевірили, повідомили про нестиковки і як їх виправити. Часто буває, що при цьому взагалі доводиться робити повернення або інші дії, тому що не всі доходи включені (підприємець не знав), а коли включили се доходи сума вийшла вище ліміту.
Завершальним етапом, звичайно, є складання декларації.
При заповненні декларації, перевіряйте кожну клітинку, починаючи з основних реквізитів.
У декларації повинні бути зазначені усі обов'язкові реквізити, інакше вона не буде прийнята податковою службою. Обов'язково заповнення реквізитів підприємця, адреси, назви податкової служби. Найчастіше зустрічаються такі помилки:
- Залишається не заповненим звітний період, за який здається декларація;
- Вказана уточнюючу декларацію замість звітної або взагалі обидві відразу;
- Не вказуються всі види діяльності, якими займався підприємець у звітному періоді;
- Сума доходу не вказується наростаючим підсумком за рік;
- Не проставляється дата подання декларації. Якщо невірна дата звіт можуть прийняти, а потім анулювати і підприємець може не впізнати про це.
Помилки в декларації залежать від:
- Виду діяльності та спеціалізації підприємця;
- Рівня знань підприємця про єдиний податок;
- Уміння правильно оцінити який нормативний акт важливіше і більше захищає інтереси підприємця;
- Своєчасного і грамотного обліку отриманого доходу;
- Правильності заповнення книги підприємця;
- Недосконалість законодавства або невміння ним користуватися.
На жаль, які б не були причини помилок, за декларацію і сплату податків відповідає підприємець самостійно усім своїм майном. При складанні річної звітності підприємця має значення будь-яка інформація і документація, що стосується доходу підприємця. Не слід ігнорувати будь-чек або квитанцію, не можна залишати заповнення книги на потім. Помилка може спричинити як разовий штраф, так і повну втрату статусу платника єдиного податку. До складання річної звітності потрібно готуватися заздалегідь і не відкладати на останній день. Вивчати законодавство, перевіряти документацію. Якщо вам знадобитися допомога і консультація, звертайтеся, ми допоможемо підготувати звітність, усунути помилки.
Звернувшись в нашу компанію, Ви отримуєте переваги:
- усунення помилок в документації та звітності;
- оптимізацію податків;
- звітність з урахуванням останніх змін в законодавстві;
- заздалегідь спланований та оптимізований процес підготовки і здачі звітності;
- зменшення втрат часу на підготовку та здачу звітності;
- підвищення Вашого рівня знань по документації, обліку та звітності.
Контролюйте ситуацію, звертайтеся, ми гарантуємо, що ви в будь-якому випадку залишитеся задоволені нашою роботою і рекомендаціями.
Звертайтеся за консультацією онлайн (Skype, Viber, Telegram, Google Meet, Zoom) або в офісі: м Київ, вул. Волинська 48/50, офіс 407.
А також за номерами телефонів:
- +38096 849 57 44
- +38099 373 64 31
- +38050 445 25 42
|