Відновлення бухгалтерського та податкового обліку
Вартість відновлення бухгалтерського облікуНедостовірна або відсутня звітність, неякісне ведення обліку на підприємстві може стати серйозною проблемою при спілкуванні з кредиторами, інвесторами, діловими партнерами та іншими зацікавленими особами. Така ситуація призводить: |
- до неможливості контролю над збереженням фінансових коштів і активів компанії;
- донарахування штрафних санкцій та пені при податковій перевірці;
- відсутності можливості керівництву стежити за діяльністю власної компанії і за її майновим становищем;
- можливого арешту активів і призупинення руху банківських операцій;
- до відповідальності керівництва компанії за відсутність обліку та недоплату податків до бюджету.
У наведених випадках, відновлення обліку та документації, є необхідністю для стабільної та успішної роботи компанії.
Керівництву компанії слід постійно контролювати стан обліку, проводячи періодично аудиторські перевірки. Це може бути виконано власними силами або із залученням зовнішніх фахівців.
Відновлення обліку - складна і трудомістка процедура, що вимагає високої кваліфікації та практичного досвіду фахівців. Потреба в такій послузі може виникнути у юридичної особи (ПП, ТОВ, ВАТ, ЗАТ) або фізичної особи (ПП, СПД, ФОП) у разі: втрати або спотворення даних бухгалтерського або податкового обліку, розкрадання або часткового (повного) знищення документації (не обов'язково бухгалтерської) і т.д.
Відновлення бухгалтерського і податкового обліку представляє комплексну послугу з приведення первинної документації та регістрів у відповідність до вимог законодавства. Відновлення обліку може бути повне або часткове (окремих ділянок обліку або операцій).
Найбільш часто необхідність відновлення обліку викликана наступними факторами:
- відсутність документації (внаслідок втрати, несвоєчасного оформлення, крадіжки, стихійного лиха, виходу з ладу програмного забезпечення тощо);
- прогалини в обліку при зміні керівника або головного бухгалтера;
- неякісне ведення бухгалтерського або податкового обліку;
- порушення в обліку, виявлені в процесі аудиту або податкової перевірки;
- початок роботи підприємства, яке не супроводжувалося одночасною постановкою обліку.
Перш ніж приступити до відновлення бухгалтерського обліку, необхідно провести аналіз поточного стану справ у бухгалтерії компанії. Спочатку потрібно виявити помилки - провести аудит. Ця процедура дозволяє виявити в достатньому обсязі порушення, що згодом допоможе професійно і швидко провести відновлення бухгалтерського та податкового обліку компанії.
Можна замовити аудит і відновлення в одній компанії або в декількох. Найбільш ефективно, коли одні фахівці проводять аудит і відновлюють облік.
Основні етапи відновлення обліку
Послуги з відновлення обліку, що надаються компанією «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг» включають в себе наступні етапи:
- Укладення договору на відновлення бухгалтерського обліку;
- Збір, обробка та сортування первинних документів;
- Аналіз документації та звітності замовника, на підставі якої здійснюється відновлення;
- При необхідності, проводиться повна інвентаризація запасів, розрахунків і грошових коштів;
- Виконується безпосередньо відновлення первинної документації;
- Відновлюються необхідні регістри обліку, складається вихідний баланс;
- Відновлюється база даних, якщо база даних є в наявності;
- Обговорення необхідності і доцільності складання та здачі уточнюючої звітності;
- Складання і надання уточнюючих податкових декларацій і розрахунків до податкової служби.
Після відновлення бухгалтерського та податкового обліку з необхідності можуть бути надані консультації з ведення бухгалтерського обліку підприємства у подальшому.
Вартість відновлення бухгалтерського обліку визначається індивідуально, залежно від складності ситуації та обсягу майбутніх робіт.
Відновлення бухгалтерського обліку - одна з найбільш непростих завдань, яка може виникнути в абсолютно непередбачуванії ситуації на підприємстві будь-якої форми власності. Відповідальний керівник обов'язково повинен розуміти, наскільки згубна втрата всієї поточної і попередньої податково-економічної інформації, тому він зобов'язаний планувати розвиток своєї компанії з її подальшим просуванням на міжнародному ринку таким чином, щоб отримати достовірний та своєчасний зворотний зв'язок про результати її діяльності.
Якщо в документообігу немає порядку, то й адекватна реанімація обліку бухгалтерії практично неможлива.
У Києві послуги грамотного відтворення всієї документації організації по всіх періодах раціонально довірити в руки посередницьких компаній, зайнятих у сфері надання бухгалтерської допомоги. Таким чином, вдасться не тільки застерегти власний бізнес від простою через реконструкцію втраченої або недостовірної інформації у звітності бухгалтерії, а й досягти максимальних результатів за мінімально короткі терміни без нанесення значної шкоди доходу компанії.