Конфліктність бухгалтера та юриста

Конфликт бухгалтера и юриста при налоговом планировании

Різне мислення, конфліктність бухгалтера і юриста при податковому плануванні

Ця сторінка призначена для керівників, директорів, приватних підприємців, для всіх, кого цікавить практичне впровадження можливостей податкового планування своєї діяльності. Іншими словами, кого цікавить практика даного аспекту. Теорію детально дивіться на сторінці податкове планування.

Відомо, що податкове планування базується на активному використанні засобів податкової політики суб'єкта підприємництва, що дозволяє обрати найбільш доцільний у конкретних умовах варіант господарської діяльності, з точки зору його податкових наслідків і кінцевого фінансового результату. Воно передбачає використання оптимізації податкової політики підприємства і підприємця. Насамперед політика залежить від обраної системи оподаткування у юридичної або фізичної особи.

Оптимізація оподаткування (податкова оптимізація) являє собою вибір такого варіанту ведення господарської діяльності (з безлічі альтернатив), який забезпечує найкращий фінансовий результат за рахунок раціональної податкової політики підприємства і ефективного використання податкових інструментів в рамках чинного законодавства. Рекомендуємо ознайомитися детальніше з податковою оптимізацією для юридичних осіб та податкової оптимізацією для підприємців.

Податкове поле для кожного підприємства або підприємця — схоже на трасі для слалому: законодавчі обмеження — це «червоні прапорці», які не можна збивати, але між цими «прапорцями» існує безліч варіантів більш або менш успішного проходження траси. В залежності від того, який саме варіант маршруту буде обраний, можуть бути отримані і абсолютно різні результати. У податковому розумінні це означає, що різні варіанти здійснення господарської діяльності призводять до різноманітних податкових наслідків і забезпечують різний фінансовий результат в плановому періоді.

Сама можливість податкового планування забезпечується альтернативністю господарського та податкового законодавства: одні і ті ж цілі можуть бути досягнуті різними шляхами, при цьому будуть різні податкові і фінансові наслідки. Так, наприклад, альтернативою безоплатної передачі майна може бути продаж за 1 грн. або передача в безкоштовне користування. При кожному з цих варіантів податкові наслідки для обох партнерів будуть зовсім різними, хоча у всіх випадках контрагент зможе використовувати отримане майно.

Очевидно, що фактично, податкове планування являє собою інтелектуальне змагання між фіскальними органами, і групою податкового планування підприємства (приватного підприємця), що включає в себе фінансистів-бухгалтерів і юристів. Процес податкового планування є спільною налагодженою роботою бухгалтера і юриста, побудованої на оптимальному взаєморозуміння сторін, під егідою керівника підприємства. Варто відзначити, що іноді тандем юриста і бухгалтера загрожує конфліктами та непорозумінням між представниками цих двох професій. Питання взаєморозуміння часто стороннім особам, у тому числі і керівнику, здається цілком безпідставним. Тим не менш, явище цілком закономірне. Щоб пояснити це, наведемо приклад.

Якщо запропонувати юриста і бухгалтера дати характеристику одного і того ж будівлі, то їх виклад думок у більшості випадків будуть радикально відрізнятися. В наданому відповіді юриста будуть присутні наступні аспекти:

  • належність будівлі (хто власник);
  • форма власності (приватна, колективна тощо);
  • документальне оформлення будівлі, його правовий аналіз та інше.

Відповідь бухгалтера буде містити абсолютно інші характеристики, а саме:

  • об'єкт як «основний засіб»;
  • вартість будівлі з урахуванням його зносу та залишкової вартості;
  • джерело фінансування;
  • технічний стан і т. д.

З наведеного прикладу очевидно, що описана раннє певна конфліктність юриста і бухгалтера не така вже й безпідставна. Описана конфліктність не носить в своїй суті якого – небудь конфлікту. Скоріше мова йде не про конфліктності бухгалтера і юриста, а про існуючому відмінності мислення і сприйняття одного і того ж явища фахівцями різних професій.

Джерелом конфліктності може бути бажання «позмагатися» між бухгалтером і юристом, особливо в тематиках, за якими фахівці перетинаються. Таке бажання з різних мотивів (вислужитися, самоствердитися тощо) може зашкодити компанії. В такому разі у директора є тільки один вихід – стати розумним арбітром.

Таким чином, щоб ефективно здійснювати податкове планування, Вам потрібні не просто знання та навички окремо взятого бухгалтера і окремого юриста, а необхідний їх тісний і налагоджений тандем. Більш ефективним є використання знань і практичного досвіду фахівців, які мають одночасно і фінансові та юридичні знання. Їх здатність одночасно застосовувати у своїй діяльності мислення бухгалтера і юриста, надасть Вам нові можливості у Вашому бізнесі.

В нашій компанії працюють фахівці, що мають подвійне освіта, юридичне та фінансове, а також набутий багаторічний досвід у податковому плануванні.

Ми пропонуємо свої послуги ведення бухгалтерського та податкового обліку, послуги постановки і відновлення обліку, допомога у здійсненні податкового планування та оптимізації Вашої діяльності, обґрунтування Ваших рішень правовими нормами законодавства України.

 

Останні новини
Як працювати в «білу»: офіційне працевлаштування п...
Як працювати в «білу»: офіційне працевлаштування персоналу, РРО, нульові декларації, майно

Як працювати в «білу» Українська влада вживає заходів із виводу економіки з «ті [ ... ]

Інформація про бенефіціарів. Новини!...
Інформація про бенефіціарів. Новини!

Законопроєкт щодо продовження строків інформування про бенефіціарів не розглян [ ... ]

Чи може ДПС оштрафувати за перевірений період?...
Чи може ДПС оштрафувати за перевірений період?

Чи може ДПС оштрафувати! ДПС інформує, що згідно з пп. 75.1.3 ПКУ

Перенесення строків інформування про бенефіціарів ...
Перенесення строків інформування про бенефіціарів підтримано!

Перенесення строків інформування про бенефіціарів! Граничним терміном подання  [ ... ]

Як зберігати первинні документи в електронній форм...
Як зберігати первинні документи в електронній формі?

Зберігання первинних документів в електронній формі! ДПС розповідає, що відпові [ ... ]

Податкову та фінансову звітність потрібно зберігат...
Податкову та фінансову звітність потрібно зберігати 5 років!

Звітність потрібно зберігати 5 років! Україна була перевірена на предмет дотрим [ ... ]

За недостовірну інформацію про бенефіціарів штраф ...
За недостовірну інформацію про бенефіціарів штраф до 51 тис. грн!

Штраф за недостовірну інформацію про бенефіціарів ! Вже незабаром ВРУ повинні р [ ... ]

Форму звіту для «нульового декларування» затвердже...
Форму звіту для «нульового декларування» затверджено!

Форма звіту для «нульового декларування»! З 1 вересня 2021 року по 01 вересня 2022 рок [ ... ]

Нульове декларування в Україні!...
Нульове декларування в Україні!

Нульове декларування! Ця стаття присвячена введеному в дію Закону України №1539-IX [ ... ]

Популярні публікації
РРО для ФОП з 2020 року, коли застосовувати, як пр...
РРО для ФОП з 2020 року, коли застосовувати, як працювати, та про які штрафи потрібно знати

З 2020 РОКУ, КОЛИ ФОП ЗАСТОСОВУВАТИ РРО, ЯК ПРАЦЮВАТИ З РРО, ТА ЯКІ ШТРАФИ ПРИ ВИКОРИ [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2020 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2020 рік

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2020 роціsp;]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2021 роціsp;]

Здача річної звітності 2020!
Здача річної звітності 2020!

Здача річної звітності! п помиляються, що здають звітність ті [ ... ]

Найняти співробітника або укласти ЦПД!...
Найняти співробітника або укласти ЦПД!

Кого найняти, співробітника, укласти договір з ФОП або укласти ЦПД (Цивільно-прав [ ... ]

Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при...
Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при перевірці за місцем реалізації товарів?

Штрафи за відсутність первинних документів! Відповідно частини другої t19" target="_blank" rel="noindex">статті 19  [ ... ]

Нові перевірки діють вже з 31 грудня!...
Нові перевірки діють вже з 31 грудня!

Новий порядок перевірок Держпраці діє з 31 грудня!!! nbsp;... ]

Як оформити співробітника і заощадити на податках?...
Як оформити співробітника і заощадити на податках?

Як краще оформити співробітника в 2019 році??
ника [ ... ]

Юрособам в 2020 році потрібно оновити іформацію пр...
Юрособам в 2020 році потрібно оновити іформацію про власників!

Інформацію про бенефіціарів в ЄДР слід оновити в 2020 році! Подання держреєстрато [ ... ]