Правила поведінки при перевірці Податковою службою

Які правила поведінки під час податкової перевірки, як поводити себе при перевірці.

Як поводитися у разі податкової перевірки? Що робити? Які мої права і які обов'язки? Ці та ряд інших питань виникають у керівництва підприємств і підприємців, коли дізнаються про перевірку, або коли перевіряючі на порозі.

Щоб полегшити пошуки відповідей, ми підготували цю статтю. Сподіваємося, вона відповість на частину питань, що виникли. Якщо якісь залишаться не вирішеними, звертайтесь - ми завжди готові до співпраці.

Основні правила при перевірках:

1. Перевірка службових посвідчень осіб, що з'явилися на перевірку. Для цього потрібно налагодити роботу охоронців на контрольно-пропускному пункті (або на вході). Саме їм бажано перевіряти службові посвідчення прийшли на перевірку і одночасно повідомити керівництво (або юриста) про перевірку.

2. Ще до того, як впустити перевіряючих на територію, треба поглянути на документ, що підтверджує привід візиту: або направлення на перевірку, переконатися, що такий документ є, що на ньому стоїть підпис уповноваженої особи, що воно стосується саме Вашого підприємства. На цьому етапі визначається, який привід візиту і керівництву стає зрозуміла подальша тактика поведінки. Якщо мова йде про позапланову перевірку, потрібно подивитися в документах на перевірку, яке підстава для позапланової перевірки і який предмет такої перевірки. Пам'ятати, що копію направлення посадова особа перевіряючого органу зобов'язана вручити Вам.

3.Слід завести на підприємстві журнал перевірок і пропонувати перевіряючим розписуватися в такому журналі. Вони зобов'язані це зробити на вимогу представників підприємства.

4. Слід запросити перевіряючих в адміністративне приміщення і, почати бесіду з метою визначення їх фактичних побажань і мету візиту. Будувати діалог з перевіряючими бажано в спокійній, в міру люб'язній манері, з дотриманням елементарних правил ввічливості, демонструючи прагнення сприяти в міру своїх можливостей. Якщо юрист не присутній під час перевірки, бажано забезпечити присутність юриста. Важливо переконати перевіряючих у необхідності дочекатися приїзду юриста - найчастіше вони не заперечують проти цього. У цей час можна спробувати з'ясувати їх наміри, встановити конкретний перелік об'єктів і документів, які вони мають намір перевіряти. Подбайте, щоб завдання співробітникам ставити не перевіряючі органи, а сам директор або уповноважена ним особа. Важливо попередити про це і співробітників. Вони повинні розуміти і своєю поведінкою пояснювати, що надати той чи інший документ, здійснити ту чи іншу дію вони можуть лише за дорученням директора, а не перевіряючого органу. Спокійна відповідь, наприклад, «Мені не дозволяє посадова інструкція це робити без вказівки директора» або «Будь ласка, зверніться до директора, без його дозволу я не компетентний передати вам це» цілком підходящі.

5. При проведенні перевірок бажано забезпечити якомога меншу кількість представників підприємства, які спілкуються з перевіряючими (якщо цього не потребують питання перевірки). Причому при планових і навіть деяких позапланових перевірках директор може приймати участь тільки на початковій, а іноді і заключнії стадії перевірки, а в інший час - передати кураторство перевіркою своєму заступнику та юристу (крім випадків, коли проводиться серйозна перевірка).

ДУЖЕ ВАЖЛИВО ДОВЕСТИ ДО ВІДОМОСТІ СПІВРОБІТНИКІВ: вони не зобов'язані давати будь-які пояснення в ході перевірки або навіть проведення слідчих дій, у них є право зберігати мовчання. Найчастіше деякі співробітники, побоюючись, що їх притягнуть до відповідальності за мовчання, можуть без злого наміру поширити відомості, які можуть не стосуватися перевірки, але можуть, наприклад, нашкодити партнерам по бізнесу і т.п.

6. В ході проведення перевірки слід виконувати законні вимоги перевіряючих - надавати їм тільки ті документи та інформацію, які відносяться до предмета перевірки. 

7. За підсумками перевірки перевіряючи можуть складати акти та приписи, в яких вказуються виявлені порушення. Дуже важливо подбати про те, щоб всі Ваші заперечення, пов'язані з проведенням перевірки та її висновками, отримали відображення в таких актах. Тому на момент підписання акта перевірки директором (або представником) підприємства слід зробити відмітку про те, що заперечення будуть додатково підготовлені і прикладені до акту перевірки. Або, якщо заперечення вже готові на окремому документі, слід зробити посилання на такий документ і прикласти його до акта. Також допускається записати заперечення в самому акті в момент, коли акт пропонується для підписання.

Рекомендуємо ознайомитися з окремою сторінкою нашого сайту, присвяченій темі підготовці платника податків до податкових перевірок ...

На закінчення по даному виду візитів відзначимо, що підприємству надано право здійснювати аудіо і відеозапис перевірок, які проводяться на підприємстві. Це право може бути використано, щоб закликати перевіряючі органи до припинення порушення законних прав компанії. Крім того, у випадках, коли дії перевіряючих очевидно незаконні (наприклад, вони намагаються потрапити на територію з перевіркою без наявності документів для перевірки) існують так звані «гарячі лінії» - телефони, за якими можна повідомити про порушення з боку перевіряючих органів і зажадати підтримки (аж до виклику міліції). 

Резюмуючи сказане - тільки знання Вами своїх прав і обов'язків платника податків, допоможе Вам уникнути більшості неконтрольованих ситуацій, заощадить витрати часу і коштів. Перш за все, втрати можуть висловитися для Вас в розмірах штрафів, Пені та недоїмки, нарахованих контролюючими органами в результати перевірки.

Ефективним виходом для Вас в подібних ситуаціях служить звернення до зовнішніх консультантів, компаніям, що надають бухгалтерські і юридичні послуги. Як правило, на перший погляд дорогі послуги аудиторів і юристів в кінцевому підсумку обходяться підприємству економічно вигідніше, можливих нарахувань штрафних санкцій. Фахівці компанії «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг», пропонують Вам допомогу в подібних ситуаціях, за Вами завжди залишається вибір.

Компанія «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг» пропонує свої послуги податкового планування і оптимізації Вашої діяльності. Звертайтеся, Ви будете здивовані якістю та ціною наших послуг.

Останні новини
Як працювати в «білу»: офіційне працевлаштування п...
Як працювати в «білу»: офіційне працевлаштування персоналу, РРО, нульові декларації, майно

Як працювати в «білу» Українська влада вживає заходів із виводу економіки з «ті [ ... ]

Інформація про бенефіціарів. Новини!...
Інформація про бенефіціарів. Новини!

Законопроєкт щодо продовження строків інформування про бенефіціарів не розглян [ ... ]

Чи може ДПС оштрафувати за перевірений період?...
Чи може ДПС оштрафувати за перевірений період?

Чи може ДПС оштрафувати! ДПС інформує, що згідно з пп. 75.1.3 ПКУ

Перенесення строків інформування про бенефіціарів ...
Перенесення строків інформування про бенефіціарів підтримано!

Перенесення строків інформування про бенефіціарів! Граничним терміном подання  [ ... ]

Як зберігати первинні документи в електронній форм...
Як зберігати первинні документи в електронній формі?

Зберігання первинних документів в електронній формі! ДПС розповідає, що відпові [ ... ]

Податкову та фінансову звітність потрібно зберігат...
Податкову та фінансову звітність потрібно зберігати 5 років!

Звітність потрібно зберігати 5 років! Україна була перевірена на предмет дотрим [ ... ]

За недостовірну інформацію про бенефіціарів штраф ...
За недостовірну інформацію про бенефіціарів штраф до 51 тис. грн!

Штраф за недостовірну інформацію про бенефіціарів ! Вже незабаром ВРУ повинні р [ ... ]

Форму звіту для «нульового декларування» затвердже...
Форму звіту для «нульового декларування» затверджено!

Форма звіту для «нульового декларування»! З 1 вересня 2021 року по 01 вересня 2022 рок [ ... ]

Нульове декларування в Україні!...
Нульове декларування в Україні!

Нульове декларування! Ця стаття присвячена введеному в дію Закону України №1539-IX [ ... ]

Популярні публікації
РРО для ФОП з 2020 року, коли застосовувати, як пр...
РРО для ФОП з 2020 року, коли застосовувати, як працювати, та про які штрафи потрібно знати

З 2020 РОКУ, КОЛИ ФОП ЗАСТОСОВУВАТИ РРО, ЯК ПРАЦЮВАТИ З РРО, ТА ЯКІ ШТРАФИ ПРИ ВИКОРИ [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2020 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2020 рік

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2020 роціsp;]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2021 роціsp;]

Здача річної звітності 2020!
Здача річної звітності 2020!

Здача річної звітності! п помиляються, що здають звітність ті [ ... ]

Найняти співробітника або укласти ЦПД!...
Найняти співробітника або укласти ЦПД!

Кого найняти, співробітника, укласти договір з ФОП або укласти ЦПД (Цивільно-прав [ ... ]

Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при...
Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при перевірці за місцем реалізації товарів?

Штрафи за відсутність первинних документів! Відповідно частини другої t19" target="_blank" rel="noindex">статті 19  [ ... ]

Нові перевірки діють вже з 31 грудня!...
Нові перевірки діють вже з 31 грудня!

Новий порядок перевірок Держпраці діє з 31 грудня!!! nbsp;... ]

Як оформити співробітника і заощадити на податках?...
Як оформити співробітника і заощадити на податках?

Як краще оформити співробітника в 2019 році??
ника [ ... ]

Юрособам в 2020 році потрібно оновити іформацію пр...
Юрособам в 2020 році потрібно оновити іформацію про власників!

Інформацію про бенефіціарів в ЄДР слід оновити в 2020 році! Подання держреєстрато [ ... ]