Найпростіший спосіб закриття підприємця
Як закрити підприємця в 2020 році?
Стаття призначена для тих підприємців, які вирішили "зав'язати" з підприємницькою діяльністю і закрити своє СПД (ФОП-фізична особа-підприємець).
У зв'язку з останніми нововведеннями 2020р. велика частина підприємців прийняла рішення закритися.
Нагадаємо, з початку 2020 року, для ФОП, які на єдиному податку, податки зросли в два раз, а підприємців на загальній системі змусили сплачувати ЄСВ навіть при відсутності доходу. Це змушує багатьох закрити "свого" ФОП.
- Зняття з обліку в реєстраційній службі
- Зняття з обліку в податковій службі
- Чи потрібно подавати звіти після закриття ФОП?
- Як відзвітувати колишньому підприємцю, якщо після закриття він отримав дохід?
- Послуга закриття підприємця для заощадження Вашого часу і нервів.
У зв'язку з великою кількістю питань, по закриттю ФОП, ми вирішили допомогти підприємцям розібратися, як самостійно закритися. Але перед тим як приступити до процедури закриття, рекомендуємо прочитати з цією публікацією, ще деякі матеріали по темі закриття підприємця:
- Що потрібно для закриття ФОП, і на що слід звернути увагу при закритті;
- Поради щодо закриття підприємця в 2011 році. Питання та відповіді(зараз розміщується);
Зняття з обліку в реєстраційній службі
Вихід там, де вхід. Закриття підприємця починається з реєстраційної служби, де Ви реєстрували свого підприємця (за місцем реєстрації).
- Подати документи можете декількома способами:
- безпосередньо держ.реєстратору в паперовому вигляді
- надіслати поштою;
- подати заяву в електронному вигляді;
При подачі Заяви на припинення діяльності, безпосередньо держ.реєстратору.
При подачі документів держ.реєстратору, в реєстраційній службі, Вам потрібно подати документи за місцем реєстрації. Якщо подаєте в Києві, то можна звернутися в будь-яку адміністрацію міста, не залежно від района міста, в якому ви зареєстровані. В інших областях, можна звертатися в будь-яку адміністрацію області, в якій прописаний підприємець що закривається. Якщо заява подається в електронному вигляді, то проведення процедури не залежить від того, де знаходиться фізична особа.
Які документи подаються держ.реєстратору при закритті ФОП?
- заповнену заяву про закриття підприємця (Заява про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця форма 1);
- оригінал паспорта;
- якщо документи подає довірена особа, то необхідна нотаріально завірена довіреність;
В Форме 1 потрібно заповнити, ПІБ а також ваш код, і поставити "галочки" (як ви хочете отримати виписку про припинення діяльності, в електронному вигляді або в паперовому "на руки", поштою і якщо так, то на яку адресу) і підписати Заяву.
Якщо Ви вирішите подати Заяву про припинення діяльності (Форму №1) поштою.
При відправці документів про припинення діяльності поштою, Вам необхідно відправити Заяву з повідомленням про вручення та описом вкладення вмісту. При цьому, підпис підприємця на реєстраційній заяві, Форме 1, повинна бути завірена нотаріусом.
Реєстрація припинення діяльності підприємця в електронному вигляді.
Реєстрація припинення діяльності підприємця може здійснюватися в електронному вигляді на порталі електронних сервісів. Але для електронної реєстрації припинення діяльності фізичної особи-підприємця, Вам необхідно мати електронні ключі. (На сайті стверджують, що можливо провести реєстрацію, ключами будь АЦСК). Провести реєстрацію заяви можна через розділ «Реєстрація юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців».
- Забрати документы
Вам відразу ж, або на наступний день, після подання Заяви про припинення діяльності, адміністратор видає «Повідомлення». У даному повідомленні буде зазначено, що з дати внесення інформації про припинення діяльності підприємця до Єдиного реєстру, фізична особа втрачає статус підприємця.
З цього часу Ви "БІЛЬШЕ НЕ РАХУЄТЕСЬ СУБ'ЄКТОМ ПІДПРИЄМНИЦТВА", и ПОДАТКИ ВЖЕ НЕ СПЛАЧУЄТЕ, але це ще не означає, що Ви як підприємець повністю знятий з обліку.
На цьому, з адміністрацією "покінчено", переходимо до другого кроку.
Перевірити інформацію, про те, що Ви "закриті" в адміністрації можна на сайті Міністерства юстиції України, використовуючи безкоштовний пошук в ЄДР >> |
Зняття з обліку в податковій службі
З податковою службою все так швидко і легко не вийде як в разі з адміністрацією. Тому як, закриваючи підприємця, Ви позбавляєте держ. скарбницю чергової порції сплачених податків, у зв'язку з чим, податківцям не захочеться відпускати Вас просто так.
Звертаємо увагу: після подачі Заяви про припинення діяльності в державну адміністрацію, ви як підприємець, продовжуєте "стояти" на обліку в податковій службі. Втрата статусу підприємця не означає автоматичного зняття з обліку в податковій службі. Податкова зніме вас з обліку як підприємця. Однак знявши з обліку як підприємця податкова продовжує враховувати вас в як фізичну особу - платника податків, який колись отримував доходи від підприємницької діяльності. Нагадуємо, порядок дій податкової служби після отримання відомостей про подачу заяви про припинення діяльності підприємцем, описаний в п. 11.22. порядку №1588.
Для зняття з обліку в податковій службі, Вам необхідно виконати ряд дій:
- Подаєте Заява про анулювання статусу платника єдиного податку или НДС. Звичайно, статус платника єдиного податку, повинні анулювати і податківці самостійно, так як вони "бачать" інформацію в ЄДР про статус підприємця, що він припинив діяльність, Але "наші" податківці відрізняються рідкісним даром .... З цього, настійно рекомендуємо подати Заяву самостійно (відразу ж, як тільки подали Заява про припинення діяльності в адміністрацію), і не сподіватися на податківців;
- Складаєте і подаєте в податкову службу останні "Ліквідаційні" звіти. Раніше трактування про терміни подачі звітності не було, але з огляду на, останні нововведення в 2017р., з 2017 р., підприємці повинні подати податкову декларацію та ЄСВ за останній базовий звітний період протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення діяльності;
- Сплачуєте останні податки і збори до дати припинення діяльності(до дати подачі Ліквідаційної звітності);
- Якщо Ви як ФОП, були відкриті до 2011 року, Вам необхідно ще отримати довідку з Пенсійного фонду про відсутність боргу по ЄСВ;
- Обов'язково закриваєте діючі рахунки в банках.
Увага! Всі звіти які Ви свого часу не подали за свого ФОП, - необхідно, таки подати за всі роки!
Після того, як ви закрилися в адміністрації і виконали зазначені вище необхідні дії, ви очікуєте перевірки податковою службою за період діяльності підприємцем . На сьогоднішній день ніяких термінів для такої перевірки не встановлено. З огляду на положення Податкового кодексу і закону про ЄСВ, контролюючі органи можуть перевірити вас за весь період з урахуванням строків позовної давності, передбачених статтею 102 Податкового Кодексу України:
- з питань своєчасного декларування та повноти сплати податків протягом 1095 днів після дати подання останньої декларації;
- з питань декларування та сплати ЄСВ - за весь період ( терміну давності немає)..
Однак, якщо Ви декларації не подавали, то термін в 1095 днів; не діє, і тому, з питань сплати податків і зборів вас можуть перевірити за будь-який період.
Увага! Чекати початок перевірки (аудиту) можна від місяця до року. Якщо Ви не хочете чекати і гадати, а що ж Вам "нарахують", Ви можете піти в податкову й написати заяву на ім'я начальника інспекції про те, що б Вам призначили перевірку. Подати цю заяву у вільній формі необхідно в канцелярію. Обов'язково подбайте, щоб у канцелярії Вам на копії заяви, поставили штамп про прийняття та поставили дату прийняття. |
Якщо Ви всі звіти подавали вчасно, і вчасно платили всі податки, то швидше за все податківці до Вас не матимуть претензій . Але якщо у вас є не здані звіти, несплачені податки, не заповнена або заповнена з помилками книга, немає первинної документації (прибуткові / видаткові накладні, акти послуг, чеки), то Вам, швидше за все не вийде уникнути штрафів.
Зверніть увагу: таку заяву потрібно писати тільки в тому випадку, коли ви впевнені, що з вашою документацією, звітністю та податками все добре.
Ми радимо всім підприємцям, не "викликайтеся" на перевірку податківцями , подаючи листи до канцелярії і смикаючи аудитора. Нехай термін давності йде на вашу користь. Чим більше пройде часу після діяльності, тим менше операцій і паперів потрапить під перевірку, а значить і менше ризиків. Але це, працює, якщо Ви всі звіти подавали вчасно.
Чекаючи перевірки, не втрачайте час: обов'язково зверніться до бухгалтеру або аудитору за проведенням перевірки свого обліку ( провести аудит ), ДО ТОГО як Ви подасте документи аудитору в податкову, а краще ще до адміністрації, тобто перед подачею заяви про закриття, а не після !!!! До того як Ви подасте заяву можливо ще виправити багато помилок. Після запуску механізму закриття, вже складніше, щось виправляти. У будь-якому випадку такий аудит може вберегти Вас від можливих питань податківців і нарахування штрафів.
Чи потрібно здавати звіти після закриття ФОП
Після того, як Вас зняли з обліку в адміністрації і податковій службі, Ви більше не вважаєтесь фізичною особою-підприємцем, відповідно і звіти подавати в податкову, на далі, не потрібно.
АЛЕ!!! Крім ліквідаційних звітів які Вам необхідно подати при закритті підприємця, Вам необхідно в обов'язковому порядку подати всі звіти за всі періоди своєї діяльності як ФОП.
Надалі у фізичної особи зберігається обов'язок подання податкових декларацій, і сплати податків як фізичної особи.
Як відзвітувати колишньому підприємцю, якщо після закриття він отримав дохід?
Доходи підприємця, отримані після внесення запису до Єдиного держреєстру про припинення підприємницької діяльності, є доходами вже Фіз.Особи . Тому і звітувати по ним слід, як фізична особа. Податки відповідно ПДФО 18%, і Військовий збір 1,5%.
Отже, фізособі, щодо якої внесено запис до Єдиного держреєстру про закриття, в разі отримання доходів, потрібно подати декларацію про майновий стан і доходи за звітний календарний рік протягом 40 календарних днів , що настають за останнім днем звітного (податкового) року.
Закрити підприємця не складно, як здається на перший погляд, головне перед цим провести аудит, щоб в очікуванні перевірки спати спокійно .. Якщо Ви подавали всі звіти вчасно і сумлінно сплачували податки, то проблем із закриттям ФОП не виникне. Але якщо бентежать сумніви, то Ви завжди знаєте куди звернутися, «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг ».
Звертайтеся, допоможемо закрити вашого підприємця Послуга закриття підприємця для заощадження Вашого часу і нервів.
|