Відміна печаток компаній
15 квітня Верховною Радою України прийнято рішення про повне скасування печаток компаній.
Головними причинами скасування печаток стало те, що вони давно стали не тільки своєрідним корупційним елементом бізнесу, але і втратили свою актуальність.
Отримання та виготовлення печаток регулювалося законодавством - «Інструкція про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штампельно - граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів» затверджена Наказом МВС від 11.01.99 № 17. Для реєстрації компанії обов'язково потрібно було отримати спеціальний дозвіл МВС, послу чого виготовлялася сама печатка.
З часом підприємці набралися досвіду і вже через 5-6 років, за 1000-2000 грн можна було купити лазерну гравировальную машинку і спеціальну гуму, для легкості виготовлення печаток. Дане обладнання не реєструвалося в МВС. Це дозволило підробляти печатки будь-якої складності, в будь-яких кількостях і в самі стислі терміни.
Тепер, після прийняття закону, при всіх укладених угодах на перший план виходитиме не зовнішній атрибут (печатка), а особистість, у якої є відповідні повноваження при укладанні угод.
Бувало що юристи не раз стикалися з тим, що документи були підписані людиною яка не мала ніякого права підпису, правочинність якої підтверджувалася не установчими документами, а печаткою.
Такі договори за певних умов можна було визнати недійсними і цим користувалися в тому числі деякі державні органи.
Скасування печаток для бізнесу означає, що замість поверхневого вивчення угод, що укладаються, необхідно перевіряти повноважність представника протилежної сторони.
Ми радимо звертати увагу на наступне:
- чи внесена особа, яка підписує документи, в статут компанії і якими правами наділена (існує можливість обмеження дій залежно від різних умов);
- якщо особа підписує документи за дорученням, необхідно з'ясувати, хто видав довіреність, чи мала особа яка видала довіреність право делегувати свої повноваження відповідно до установчого договору, завірена довіреність нотаріально;
- звірити підпис у паспорті особи, що підписує документи від імені вашого партнера і підпис у договорі.
Резюмуючи сказане, можна сказати що прийняття цього закону - ще один крок з уніфікації і однаковості нормативних актів України відповідно до європейського законодавства, а також - спрощення початку ведення бізнесу в Україні.