Питання та відповіді для Юридичних осіб

 
 

1. Реєстрація ТОВ, статутний капітал, адреса, печатка.

  1. Мінімальний розмір статутного фонду товариства з обмеженою відповідальністю.
  2. Юридична адреса підприємства за місцем реєстрації засновника.
  3. Повідомлення в податкову службу про отримання або знищення печатки.
  4. Подання звітності після втрати печатки.
  5. Відкриття та використання рахунку для формування статутного фонду.
  6. Дозволена кількість печаток для юридичної особи.
  7. Збільшення статутного фонду юридичної особи.
  8. Здійснення діяльності, яка не вказана в статуті.
  9. Зміна даних про керівника в реєстраційних документах.
  10. Отримання довідки з управління статистики.
 
 

2. Засновники підприємства, відповідальність засновників, розподіл майна між засновниками.

  1. Відповідальність засновника по боргах підприємства.
  2. Розподіл майна між учасниками товариства при ліквідації.
  3. Трудовий стаж засновника.
  4. Податок з доходів фізичної особи, отриманих у вигляді дивідендів.
  5. Матеріальна відповідальність головного бухгалтера.
  6. Номінальний акціонер компанії.
 
 

3.Директор: відповідальність директора, звільнення.

  1. Можливість підприємця працювати директором.
  2. Звільнення директора без згоди засновників.
  3. Відповідальність директора за невиплату заробітної плати.
  4. Директор та інші посадові особи з числа засновників.
  5. Номінальний засновник і директор.
 

 

4. Податкові перевірки, контрольні закупівлі, арешт і застава майна.

  1. Підстави відмови співробітникам податкової служби в допуску до перевірки.
  2. Надання оригіналів документів при перевірці.
  3. Участь податкової міліції у плановій перевірці.
  4. Повернення товарів, придбаних під час контрольної закупівлі.
  5. Надання в податкову службу відсутніх в акті перевірки документів.
  6. Проведення перевірок без попередження платника податків.
  7. Кількість перевіряючих співробітників податкової служби при здійсненні фактичної перевірки.
  8. Звільнення майна з податкової застави.
  9. Накладення арешту на майно за рішенням керівника податкової служби.
  10. Термін надання платнику документа про результат перевірки.
  11. Підстави для висновків під час проведення перевірок.
  12. Оскарження рішення контролюючого органу.
 
 

5. Звітність: підписання і подача до податкової служби.

  1. Підписання податкової звітності за відсутності директора.
  2. Відмова у прийнятті звітності.
 

 

6. Трудові відносини: мінімальна заробітна плата, працевлаштування нерезидента, звільнення працівника.

  1. Застосування соціальної податкової пільги у місяці звільнення працівника.
  2. Мінімальний розмір заробітної плати на 2013 рік.
  3. Укладення цивільно-правових договорів між підприємством і його працівниками.
  4. Укладання договорів шляхом обміну листами, факсами.
  5. Працевлаштування на підприємство нерезидента.
  6. Звільнення працівника за прогул.
  7. Звільнення працівника під час хвороби.
 

 

7. Податки, оподаткування, оптимізація та мінімізація.

  1. Оподаткування ПДВ суми роялті.
  2. Придбання товару у громадянина, який не зареєстрований як підприємець.
  3. Перехід на спрощену систему оподаткування - єдиний податок.
  4. Ставки податку на прибуток на 2011, 2012, 2013, 2014 і наступні роки.
  5. Реєстрація нерезидента підприємцем в Україні.
  6. Оптимізація оподаткування юридичної особи.
  7. Шляхи, методи оптимізації оподаткування.
  8. Необхідність реєстрації платником ПДВ підприємства на єдиному податку, яка здійснює імпортування товару.
  9. Схеми мінімізації податків.
 

 

8. Інші питання

  1. Порядок отримання підприємством довідки про відсутність заборгованості.
  2. Підстави для відповідальності платника податків щодо Податкового кодексу України.
  3. Перевірка бухгалтера в разі недовіри.
  4. Перевірка статусу платника ПДВ.
  5. Перевірка фіктивності контрагента (постачальника або покупця).
  6. Відновлення пошкодженої або втраченої документації.
  7. Переваги та недоліки підприємця.

 

1. Реєстрація ТОВ, статутний капітал, адреса, печатка.

1.1 Мінімальний розмір статутного фонду товариства з обмеженою відповідальністю.

Питання. Який мінімальний розмір статутного фонду у товариства з обмеженою відповідальністю?

Відповідь на питання. Мінімальний розмір статутного фонду встановлено в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

1.2 Юридична адреса підприємства за місцем реєстрації засновника.

Питання. Чи може засновник оформити юридичну адресу підприємства за своїм місцем реєстрації?

Відповідь на питання. Законодавство не містить обмежень щодо юридичної адреси. Засновник може використовувати своє місце реєстрації як юридичної адреси для підприємства.

1.3 Повідомлення в податкову службу про отримання або знищення печатки.

Питання. Чи повинен керівник підприємства повідомляти в податкову службу про отримання або знищення печатки?

Відповідь на питання. Законодавством України не передбачено повідомлення податкової служби про отримання або знищення печатки.

1.4 Подання звітності після втрати печатки.

Питання. Якщо на момент подання звітності у платника загублена друк, яким чином надавати звітність?

Відповідь на питання. Якщо на момент подання звітності у підприємства печатка відсутня (втрачена, вилучена і т.п.), звітність подають разом із документом (оригіналом або належним чином завіреною копією), виданим органом внутрішніх справ, який засвідчує відсутність печатки.

1.5 Відкриття та використання рахунку для формування статутного фонду.

Питання. Чи може підприємство використовувати рахунок, відкритий для формування статутного фонду як поточний?

Відповідь на питання. Після реєстрації підприємства та надання реєстраційних документів у банк, рахунок, відкритий для формування статутного фонду може використовуватися як поточний.

1.6 Дозволена кількість печаток для юридичної особи.

Питання. Скільки печаток може мати підприємство?

Відповідь на питання. Підприємство може мати тільки одну основну печатку. При необхідності виготовляються печатки з цифрами «1», «2» і т.д. Можуть бути виготовлені прості круглі печатки і різні штампи для секретаря, канцелярії, кадрової служби, бухгалтерії і т. п.

1.7 Збільшення статутного фонду юридичної особи.

Питання. Як збільшити статутний капітал приватного підприємства?

Відповідь на питання. Збільшити розмір статутного капіталу підприємства можливе тільки шляхом подання відповідної документації в адміністрацію. До подачі документів має бути оформлене відповідне рішення засновника про збільшення статутного капіталу, нотаріально завірений Статут з новим розміром статутного капіталу підприємства. Після оплати державного мита, разом з реєстраційною карткою всі документи подаються в адміністрацію.

1.8 Здійснення діяльності, яка не вказана в статуті.

Питання. Чи може підприємство здійснювати діяльність, яка не вказана в статуті?

Відповідь на питання. Якщо в статуті підприємства зазначено перелік видів діяльності та фраза "інші види діяльності, не заборонені законодавством», то підприємство може займатися будь-якими видами діяльності, не заборонені законодавством і для яких не потрібно додаткове одержання ліцензії.

1.9 Зміна даних про керівника в реєстраційних документах.

Питання. В який термін потрібно зареєструвати зміни про керівника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб?

Відповідь на питання. Термін для внесення змін до відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру законодавчо не встановлений. Реєструвати зміни в найкоротший термін, щоб не з'явилося непорозумінь через відмінностей фактичних відомостей і даних реєстру.

1.10 Отримання довідки з управління статистики.

Питання. Які документи необхідні для отримання довідки з управління статистики?

Відповідь на питання. Для отримання довідки з управління статистики потрібні: копія свідоцтва про державну реєстрацію, реєстраційна картка, заповнена у державного реєстратора, заповнена облікова картка для статистики, квитанція про оплату збору за видачу довідки, заяву про видачу довідки.

2. Засновники підприємства, відповідальність засновників, розподіл майна між засновниками.

2.1 Мінімальна і максимальна кількість учасників товариства з обмеженою відповідальністю.

Питання. Яка мінімальна і максимальна кількість учасників товариства з обмеженою відповідальністю?

Відповідь на питання. Кількість учасників не обмежена, але мінімально може бути 1 учасник.

2.2 Відповідальність засновника по боргах підприємства.

Питання. Яка відповідальність засновника приватного підприємства за боргами підприємства: тільки майном підприємства чи особистим майном засновника?

Відповідь на питання. Засновник приватного підприємства не відповідає за борги підприємства своїм особистим майном. Засновник може відповідати за боргами приватного підприємства своїм майном, якщо він для забезпечення виконання зобов'язань підприємства виступив поручителем перед кредитором.

2.3 Виконання засновником функцій директора.

Питання. Чи може засновник підприємства, у якого відсутня діяльність, виконувати функції директора та підписувати податкову звітність?

Відповідь на питання. Засновник може виконувати функції директора без оформлення трудових відносин, ґрунтуючись на Господарському кодексі України. Для цього засновник повинен оформити протокол загальних зборів і довести інформацію до державної адміністрації за місцем реєстрації (надати відповідну реєстраційну картку).

2.4 Розподіл майна між учасниками товариства при ліквідації.

Питання. Як розподілити між засновниками майно при ліквідації?

Відповідь на питання. Згідно з Цивільним кодексом України майно юридичної особи після задоволення вимог кредиторів може бути розподілено між засновниками відповідно до розміру їх часток у статутному капіталі. При цьому повернення учаснику майна, раніше внесеного до статутного капіталу підприємства, прирівнюється до продажу інвестиційного активу (пп. 170.2.2 Податкового кодексу України). Якщо при поверненні майна учасник отримає позитивну різницю між витратами і доходами від інвестиційного активу, то такий дохід декларується в декларації з податку на доходи фізичних осіб.

2.5 Трудовий стаж засновника.

Питання. Чи зараховується засновнику його діяльність у статусі засновника підприємства до трудового стажу?

Відповідь на питання. Згідно з трудовим законодавством України трудові договори з засновниками не укладаються, стаж роботи не зараховується. Засновники можуть тільки отримувати дивіденди, які оподатковуються податком з доходів фізичних осіб, отриманих у вигляді дивідендів.

2.6 Податок з доходів фізичної особи, отриманих у вигляді дивідендів.

Питання. Яка ставка податку з доходів фізичних осіб, отриманих у вигляді дивідендів від юридичної особи на єдиному податку?

Відповідь на питання. Дивіденди нараховані емітентом корпоративних прав - платником єдиного податку, що є юр. особою (крім дивідендів, вказаних нижче) - оподатковуються за ставкою 18% (ПДФО) і 1,5% військовий збір.

Дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (В т.ч. нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів або суми, яка більше суми виплат, розраховану на будь яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку оподатковуються за ставкою 15%.

2.7 Матеріальна відповідальність головного бухгалтера.

Питання. Чи можна головного бухгалтера притягнути до матеріальної відповідальності?

Відповідь на питання. Головний бухгалтер не є матеріально відповідальною особою, оскільки його посада не передбачає виконання робіт, безпосередньо пов'язаних зі зберіганням, обробкою, продажем, перевезенням або застосуванням у процесі виробництва переданих йому цінностей і не відноситься за законодавством посадами, з якими можна укладати договори про повну матеріальну відповідальність. Виняток є випадок, коли головний бухгалтер виконує функції касира. За таких умов з ним обов'язково повинен бути укладений договір про повну матеріальну відповідальність.

Згідно зі ст. 134 Кодексу Законів про Працю головного бухгалтера може бути притягнуто до повної матеріальної відповідальності, якщо:

  • майно або інші цінності, які були отримані ним під звіт за разовою довіреністю або за іншими разовими документами;
  • шкода заподіяна не при виконанні трудових обов'язків або в нетверезому стані;
  • шкоду завдано недостачею, умисним знищенням або умисним псуванням матеріальних цінностей, а також інструментів, вимірювальних приладів, спецодягу та інших предметів, виданих підприємством у користування.

2.8 Номінальний акціонер компанії.

Питання. Хто є номінальним акціонером компанії?

Відповідь на питання. Номінальні акціонери - це формальні, або номінальні власники акцій компанії, призначувані фактичним акціонером або акціонерами. На свій розсуд фактичні акціонери в будь-який час можуть попросити номінального акціонера передати акції новому або новим номінальним акціонерам

3. Директор, відповідальність директора, звільнення.

3.1 Можливість підприємця працювати директором.

Питання. Чи дозволено директору (керівнику) товариства з обмеженою відповідальністю одночасно бути підприємцем?

Відповідь на питання. Право на працю і право на підприємництво гарантовано громадянину України. Яких-небудь обмежень для директора (керівника) щодо підприємництва законодавством не передбачено. Таким чином, підприємець може працювати директором.

3.2 Звільнення директора без згоди засновників.

Питання. Як директор може звільнитися за власним бажанням без згоди засновників?

Відповідь на питання. Ніхто не може утримуватися на будь-якій посаді без вільного волевиявлення особи, встановленого Конституцією. Без рішення суду звільнення особи з посади директора без згоди засновників неможливо. Алгоритм дій, у такому разі, наступний: повинен письмово направити заяву засновникам про бажання звільнити посаду з обов'язковим отриманням підтвердження про направлення заяви. За місцем проживання подати заяву до суду про звільнення з посади директора (відповідачем відзначити юридична особа). Після прийняття відповідного рішення суду, направити рішення суду до податкової служби, фондів страхування і банки. Бажано закрити рахунки в банках. На підставі рішення суду внести відповідний запис до трудової книжки.

3.3 Відповідальність директора за невиплату заробітної плати.

Питання. Яка передбачена відповідальність директора (керівника, генерального директора) за невиплату заробітної плати?

Відповідь на питання. Законодавством передбачено: дисциплінарну, матеріальну, адміністративну і кримінальну відповідальність керівника підприємства за порушення термінів виплати заробітної плати.

Найбільш важкою встановлена кримінальна відповідальність. Безпідставна невиплата заробітної плати більше ніж за один місяць, вчинена умисно керівником підприємства, незалежно від форми власності, карається штрафом. Штраф передбачений у розмірі від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Кримінальним Кодексом України встановлено відповідальність у вигляді: позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до п'яти років; виправних робіт на строк до двох років; позбавлення волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Те саме діяння, вчинене внаслідок нецільового використання коштів, призначених для виплати заробітної плати - карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

3.4 Директор та інші посадові особи з числа засновників.

Питання. Чи може бути директором один із засновників? Чи можуть засновники бути призначені на інші посади юридичної особи?

Відповідь на питання. Засновник може бути призначений на будь-яку посаду на підприємстві, в т. ч. на посаду директора. У такому випадку засновник буде мати трудовий стаж.

3.5 Номінальний засновник і директор.

Питання. Хто є номінальним засновником або директором?

Відповідь на питання. Номінальні засновники і директори - це особи (чи компанії), на ім'я яких оформляється юридична особа, що дає можливість істинним її власникам і директорам залишатися анонімними. Номінальні власники і директори отримують плату за використання їхніх імен і виконання певних обов'язків, у більшості випадків не пов'язаних в керівництвом зареєстрованої компанії. Імена номінальних засновників, директорів і їх особисті дані заносяться в єдиний державний реєстр юридичних осіб України і є доступними при відповідних запитах. Номінальні директори не мають повноважень для прийняття рішень з управління компанією і використовуються тільки для дотримання конфіденційності істинних власників компанії.

 4. Податкові перевірки, контрольні закупівлі, арешт і застава майна.

4.1 Підстави відмови співробітникам податкової служби в допуску до перевірки.

Питання. У якому випадку директор юридичної особи або підприємець має законні підстави не допустити співробітників податкової служби до перевірки?

Відповідь на питання. Законні підстави для відмови від допуску до перевірки податківців зазначені у ст. 81.1 Податкового Кодексу України. Відмова можливий, якщо директору або підприємцю до початку перевірки не надано направлення на перевірку та копію наказу про проведення перевірки, а також службові посвідчення осіб, що беруть участь у перевірці. Якщо податківцями така документація надана, то відмова від її отримання є неправомірним.

Якщо директор або підприємець вирішив не допустити податківців до перевірки, то він повинен скласти акт про відмову. У ньому необхідно вказати дату, місце складання, назва компанії (прізвище директора або підприємця) і перевіряючих, а також вказати двох незалежних сторонніх свідків, які підтвердять в акті факт, що перевіряючі не мали документації, необхідної для допуску до перевірки. Акт складається не менше ніж у двох примірниках.

4.2 Надання оригіналів документів при перевірці.

Питання. Під час перевірки податківці вимагають надати оригінали документів.Чи правомірні їх дії?

Відповідь на питання. Згідно зі ст. 85 Податкового Кодексу України, при проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов'язкових платежів), порушення вимог податкового законодавства. Вилучати оригінали первинних документів, за винятком випадків, передбачених кримінально-процесуальним законом, податківцям заборонено.

4.3 Участь податкової міліції у плановій перевірці?

Питання. Чи можуть працівники податкової міліції брати участь у плановій перевірці?

Відповідь на питання. Згідно зі ст. 78 Податкового Кодексу України, працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків.

4.4 Повернення товарів, придбаних під час контрольної закупівлі.

Питання. Повертаються платнику товари, отримані співробітниками податкової служби під час контрольної закупівлі?

Відповідь на питання. Контрольна закупівля регулюється ст. 20 і ст. 80 Податкового Кодексу України. Товари, отримані податківцями під час проведення контрольної розрахункової операції, повертаються платнику податків без ушкоджень.

4.5 Надання в податкову службу відсутніх в акті перевірки документів.

Питання. В який термін платник податків має право надати контролюючому органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті як відсутні?

Відповідь на питання. Платник податків має право надати контролюючому органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті як відсутні, протягом 5 робочих днів з дня отримання акта перевірки.

4.6 Проведення перевірок без попередження платника податків.

Питання. Яку перевірку мають право проводити органи державної податкової служби без попередження платника податків?

Відповідь на питання. Без попередження платника податків здійснюється камеральна і фактична перевірки.

4.7 Кількість перевіряючих співробітників податкової служби при здійсненні фактичної перевірки.

Питання. Скільки посадових осіб державної податкової служби мають право проводити фактичну перевірку?

Відповідь на питання. Фактичну перевірку здійснюють не менше двох посадових осіб державної податкової служби.

4.8 Звільнення майна з податкової застави.

Питання. Чи може бути звільнено майно з податкової застави у разі часткового погашення податкового боргу?

Відповідь на питання. Майно платника податків не звільняється від податкової застави, у разі отримання органом державної податкової служби підтвердження часткового погашення суми податкового боргу.

4.9 Накладення арешту на майно за рішенням керівника податкової служби.

Питання. Може бути накладено арешт на майно підприємства за рішенням керівника податкової служби?

Відповідь на питання. Арешт на майно платника податків може бути накладено рішенням керівника податкової служби тільки на 96 годин. Рішення керівника податкової служби щодо арешту майна може бути оскаржене лише у судовому порядку.

4.10 Термін надання платнику документа про результат перевірки.

Питання. В який термін платнику податків повинні представити документ про результат перевірки?

Відповідь на питання. Результати перевірок (крім камеральних) Оформлюються у формі акта або довідки. Вони підписуються посадовими особами державного податкового органу, і після реєстрації вручаються або надсилаються для підписання протягом п'яти робочих днів платнику податків.

4.11 Підстави для висновків під час проведення перевірок.

Питання. Можуть посадові особи органів державної податкової служби під час перевірок робити висновки на підставі експертних висновків і даних статистики?

Відповідь на питання. Для посадових осіб державної податкової служби при проведенні перевірок підставами для висновків є експертні висновки, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку і способом, передбаченим Податковим Кодексом України або іншими законами, контроль над дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби. Висновки забороняється формувати на підставі статистичної інформації.

4.12 Оскарження рішення контролюючого органу.

Питання. За скільки днів підприємство може оскаржити рішення контролюючого органу?

Відповідь на питання.  У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму податкового зобов'язання, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу зі скаргою про перегляд цього рішення. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення рішення контролюючого органу або іншого рішення іншого контролюючого органу, що оскаржується.

5. Звітність: підписання і подача до податкової служби.

5.1 Підписання податкової звітності за відсутності директора.

Питання. Хто може підписувати податкові декларації за відсутності керівника (директора) на робочому місці з поважних причин?

Відповідь на питання. У разі відсутності керівника (директора) на робочому місці з поважних причин (відрядження, лікарняний тощо), податкова декларація може бути підписана особою, уповноваженою установчими документами підприємства виконувати обов'язки керівника на час його відсутності. Разом з декларацією подаються відповідні документи, що підтверджують підстави відсутність керівника.

5.2 Відмова у прийнятті звітності.

Питання. За який термін підприємству або підприємцю податкова служба повинна дати відповідь про відмову у прийнятті звітності?

Відповідь на питання. У разі отримання податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, податкова служба надсилає письмове повідомлення про відмову у прийнятті звітності протягом 5 робочих днів з дня отримання.

У разі отримання податкової декларації від представника юридичної або фізичної особи особисто, податкова служба надсилає письмове повідомлення про відмову у прийомі звітності протягом 3 робочих днів з дня отримання.

6. Трудові відносини: мінімальна заробітна плата, працевлаштування нерезидента, звільнення працівника.

6.1 Застосування соціальної податкової пільги у місяці звільнення працівника.

Питання. Чи можна застосовувати соціальну податкову пільгу до заробітної плати працівника у місяці звільнення?

Відповідь на питання. Згідно ст.169 Податкового Кодексу України можна застосовувати соціальну податкову пільгу в місяці припинення трудових відносин.

6.2 Мінімальний розмір заробітної плати на 2016 рік.

Питання. Який мінімальний розмір заробітної плати встановлений на 2016 рік?

Відповідь на питання. Мінімальний розмір заробітної плати до 11.16р. становить  1 450 грн.

6.3 Укладення цивільно-правових договорів між підприємством і його працівниками.

Питання. Чи дозволено підприємству укладати цивільно-правові договори зі своїми працівниками?

Відповідь на питання. Законодавством не заборонено укладати між підприємством і його працівником цивільно-правовий договір, наприклад договір оренди, про надання послуг і т.д. Додаткових умов щодо укладення цивільно-правових договорів не передбачено

6.4 Укладання договорів шляхом обміну листами, факсами.

Питання. Чи дозволено підприємству укладати господарські договори шляхом обміну листами, факсами?

Відповідь на питання. Чинним законодавством України допускається укладення договорів шляхом обміну листами, факсами, телеграмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень. Обмеженням можуть бути тільки випадки, коли до договорів встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку складання

6.5 Працевлаштування на підприємство нерезидента.

Питання. Як працевлаштувати на підприємство нерезидента?

Відповідь на питання 26. Для працевлаштування нерезидента слід отримати дозвіл на працевлаштування іноземця. Такий дозвіл є документом, який надає роботодавцю право тимчасово використовувати працю іноземця на конкретному робочому місці або певній посаді. Він видається терміном до 1 року Державним центром зайнятості у разі відсутності в країні (регіоні) працівників, які можуть виконувати відповідні роботи або за наявності достатніх підстав для доцільності використання праці іноземця.

Термін дії дозволу може бути продовжений, якщо роботодавець звернеться до центру зайнятості не пізніше, ніж за місяць до кінця терміну дії виданого дозволу. Після закінчення терміну дії дозвіл на працевлаштування повертається роботодавцем до відповідного центру зайнятості.

6.6 Звільнення працівника за прогул.

Питання. Як звільнити працівника за прогул?

Відповідь на питання. Згідно зі ст. 40 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган має право розірвати трудовий договір у разі відсутності працівника на робочому місці протягом дня більше трьох годин. Для звільнення працівника не має значення - був відсутній працівник протягом трьох годин підряд, або був відсутній в різний час робочого дня. Головне, щоб роботодавець мав докази, що працівник дійсно був відсутній на роботі протягом робочого дня більше трьох годин сумарно. Для підрахунку враховується тільки робочий час.

6.7 Звільнення працівника під час хвороби.

Питання. Чи має право керівник підприємства звільнити працівника під час хвороби?

Відповідь на питання. Законодавством заборонено звільнення працівника з ініціативи власника під час перебування співробітника на лікарняному.

7. Податки, оподаткування, оптимізація і мінімізація

7.1 Оподаткування ПДВ суми роялті.

Питання. Чи обкладаються податком на додану вартість суми роялті?

Відповідь на питання. Згідно зі ст. 196 Податкового Кодексу України не є об'єктом оподаткування ПДВ операції з виплати дивідендів, роялті у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, які здійснюються емітентом.

7.2 Придбання товару у громадянина, який не зареєстрований як підприємець.

Питання. Чи дозволено підприємству придбати товар у фізичної особи звичайного громадянина, який не зареєстрований як підприємець?

Відповідь на питання. Підприємство має право придбати товар у фізичної особи - громадянина. Якщо громадянин не зареєстрований підприємцем, то з доходу, що виплачується громадянину, утримується податок з доходів і військовий збір сплачується до бюджету.

7.3 Перехід на спрощену систему оподаткування - єдиний податок.

Питання. Як суб'єкту підприємницької діяльності перейти на спрощену систему оподаткування?

Відповідь на питання. На спрощену систему оподаткування можна перейти шляхом подачі заяви про перехід на єдиний податок за 15 днів до початку звітного кварталу, з якого планується бути «єдинником».

7.4 Ставки податку на прибуток на 2016 рік.

Питання. Які встановлено ставки податку на прибуток підприємств відповідно до Податкового кодексу?

Відповідь на питання. Ставка податку на прибуток до 11.16р. становить 18%.

7.5 Реєстрація нерезидента підприємцем в Україні.

Питання. Чи може нерезидент зареєструватися підприємцем в Україні?

Відповідь на питання. Закон зобов'язує нерезидентів реєструватися за місцем проживання. По закінченні 6-місячного терміну з дня реєстрації місця проживання, нерезидент може зареєструватися підприємцем.

7.6 Оптимізація оподаткування юридичної особи.

Питання. Як оптимізувати оподаткування юридичної особи?

Відповідь на питання. Оптимізувати оподаткування можна власними силами або шляхом залучення сторонніх фахівців. Для оптимізації власними силами потрібно виконати кілька розрахунків: розрахувати суму податків за один і той же квартал на різних системах оподаткування; розрахувати питому вагу платників ПДВ серед загальної кількості покупців і постачальників. Проаналізувати отриманий результат і вибрати найбільш оптимальне поєднання системи оподаткування і необхідності наявності статусу платника ПДВ. Якщо аналіз ускладнений додатковими факторами, то слід звернутися до фахівців в даній області.

7.7 Шляхи, методи оптимізації оподаткування.

Питання. Які основні шляхи (методи) оптимізації підприємства, юридичної особи?

Відповідь на питання. Найбільш поширені наступні шляхи оптимізації: Оптимізація шляхом зміни системи оподаткування; Оптимізація шляхом отримання або анулювання статусу платника ПДВ; оптимізація шляхом розподілу доходу тощо

7.8 Необхідність реєстрації платником ПДВ підприємства на єдиному податку, яка здійснює імпорт товару.

Питання. Чи обов'язково імпортеру товару - «єдиннику» реєструватися платником ПДВ?

Відповідь на питання. При митному оформленні товару реєстрація суб'єкта ВЕД (зовнішньоекономічної діяльності) платником ПДВ не обов'язкова. Платник єдиного податку при ввезенні товару на митну територію України в будь-якому випадку повинен сплатити ПДВ, але при цьому не повинен реєструватися платником ПДВ.

7.9 Схеми мінімізації податків.

Питання. Чи можливо сьогодні використання схем мінімізації підприємством? Які можуть бути наслідки?

Відповідь на питання. Використання схем мінімізації доцільно, коли схеми, які використовуються, мають мету оптимізації оподаткування підприємства, а не приховування прибутку, ухилення від податків і т.д. Тому більш коректно використання терміну оптимізація, оскільки легальне використання дозволених законодавством методів і прийомів у діяльності та оподаткуванні не спричинить негативних наслідків для підприємства. Оптимізація, перш за все, повинна бути запланованою і прорахованою.

8. Інші питання

8.1 Порядок отримання підприємством довідки про відсутність заборгованості.

Питання. Який порядок отримання юридичною особою довідки про відсутність заборгованості в податковій службі?

Відповідь на питання.  Для отримання довідки про заборгованість платник податків подає письмову заяву до податкового органу за місцем реєстрації. Довідка про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів) надається платнику податків на підставі даних карток особових рахунків за умови відсутності податкового боргу у строк, що не перевищує 15 календарних днів.

8.2 Підстави для відповідальності платника податків щодо Податкового кодексу України.

Питання. За які порушення може бути притягнутий до відповідальності платник податків?

Відповідь на питання. До фінансової та адміністративної відповідальності платник податків може залучатися за здійснення наступних правопорушень:

  • порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) в органах державної податкової служби (ст. 117 Податкового Кодексу України - далі за текстом ПКУ),
  • порушення строку та порядку подання інформації про відкриття або закриття банківських рахунків (ст. 118 ПКУ),
  • порушення платником податків порядку надання інформації про фізичних особах - Платниках податків (ст. 119 ПКУ),
  • неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності (ст. 120 ПКУ),
  • порушення встановлених законодавством строків зберігання документів з питань нарахування та сплати податків і зборів, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог іншого законодавства, контроль над дотриманням яких покладено на контролюючі органи (ст. 121 ПКУ),
  • порушення правил застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою - підприємцем (ст. 122 ПКУ),
  • штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання (ст. 123 ПКУ),
  • відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди органу державної податкової служби (ст. 124 ПКУ),
  • порушення порядку отримання та використання торгового патенту (ст. 125 ПКУ),
  • порушення правил сплати податків (ст. 126 ПКУ),
  • порушення правил нарахування, утримання та сплати податків у джерела виплати (ст. 127 ПКУ) і т.д.

8.3 Перевірка бухгалтера в разі недовіри.

Питання. Як перевірити бухгалтера, у разі недовіри?

Відповідь на питання. Найбільш доцільно у випадку недовіри бухгалтеру, провести аудиторську перевірку. Оскільки якісно перевірити може тільки професіонал у відповідній області. Якщо аудит не може дозволити підприємство з будь-якої причини, доцільно керівнику провести перевірку самостійно з таких питань, в яких керівник має досвід і відповідні знання. Такими питаннями можуть бути відомості за розрахунками з дебіторами і кредиторами, відомості про наявні основні засоби (їх наявність і склад керівнику достеменно відомо). Потім порівняти отриману інформацію з наявними знаннями. На підставі отриманих результатів вирішити питання про доцільність подальшого аудиту.

8.4 Перевірка статусу платника ПДВ.

Питання. Як перевірити у постачальника або покупця наявність статусу платника податків ПДВ?

Відповідь на питання. Перевірити наявність у постачальника або покупця наявність статусу платника податків ПДВ можливо двома шляхами. Перший - перевірити самостійно відомості про постачальника або покупця в реєстрі платників податків ПДВ, знаходиться на офіційному сайті Державної Податкової Служби.

Другий спосіб - відправити запит в податкову службу в електронному вигляді та отримати відповідну інформацію. Другий спосіб можливий, якщо у юридичної особи є зареєстровані електронні ключі підписів офіційних осіб та печатки.

8.5 Перевірка фіктивності контрагента (постачальника або покупця).

Питання. Як перевірити компанію-контрагента на фіктивність?

Відповідь на питання. Спочатку, слід отримати інформацію про контрагента за даними ЄДРПОУ, який вказується на друку кожного юридичної особи. Пошук слід здійснювати на сайті http://irc.gov.ua/ua доступ до нього відкритий. В отриманій інформації зазвичай вказуються дані, точна назва юридичної компанії, керівника, адреси перебування, дати останньої реєстраційної процедури і стан підприємства. З зазначеної інформації можна зрозуміти: хто є керівними особами компанії, її адресу і стан ліквідації (Якщо такий є).

Доцільно перевірити компанію на наявність статусу платника ПДВ. Детально про перевірку статусу платника ПДВ написано в попередніх питаннях. Не буде зайвим вивчення відгуків про компанію в Інтернеті і безпосередня зустріч з керівником постачальника або покупця в їх офісі. Обов'язково наполягайте на особистій зустрічі з першим керівником, що має право підпису документації від імені компанії. При зустрічі з'ясуйте обізнаність керівника з угодою, за якою перевіряється контрагент.

8.6 Відновлення пошкодженої або втраченої документації.

Питання. В який термін підприємство повинне відновити втрачену або пошкоджену документацію?

Відповідь на питання. У разі втрати або пошкодження первинної бухгалтерської документації, пов'язаної з урахуванням доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єкта оподаткування, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний термін письмово повідомити органи державної податкової служби за місцем обліку та відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів.

8.7 Переваги і недоліки підприємця.

Питання. Я вирішив відкрити власний бізнес. Виникло питання: які переваги і недоліки у підприємця в порівнянні з підприємством?

Відповідь на питання. До переваг підприємця (у порівнянні з підприємством) Можна віднести: простоту реєстрації, спрощене оподаткування, облік і звітність, спрощене діловодство та ведення кадрової документації, порівняно низький рівень податків.

До найбільш істотних недоліків підприємця можна віднести: підвищену відповідальність власним майном, низька привабливість для інвесторів і партнерів, престижність, складність і тривалість процедури закриття.

 


Якщо у Вас виникли питання, то Ви завжди можете звернутися до нас. З нашою новою послугою - online консультацій, ми можемо відповісти на всі Ваші питання по skype.

Останні новини
Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про...
Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про доходи?

Який штраф, якщо не подати декларації про доходи?! Податкова декларація подаєтьс [ ... ]

Перереєстрація ПРРО, як здійснити?...
Перереєстрація ПРРО, як здійснити?

Перереєстрація ПРРО! Як інформує ДПС, відповідно до п. 8 розділу II Порядку реєстр [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 рок...
Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 року!

Зміни в проведенні податкових перевірок! ДПС повідомили, що Законом України від  [ ... ]

Коли не потрібно застосовувати РРО?...
Коли не потрібно застосовувати РРО?

Коли не потрібно РРО! Відповідно з пунктом 14 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/9 [ ... ]

Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!...
Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!

Щиро вітаємо Вас з Новим 2022 роком та Різдвом Христовим! bsp;... ]

Порядок ведення товарного обліку для ФОП!...
Порядок ведення товарного обліку для ФОП!

Порядок ведення товарного обліку! Порядок набирає чинності через 10 днів з дня йо [ ... ]

ПРРО та як його вибрати?
ПРРО та як його вибрати?

ПРРО та як його вибрати? ПРРО є програмним реєстратором розрахункових операцій,  [ ... ]

Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РР...
Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РРО до 2023 року!

Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РРО! Вже з 2022 року всі платники [ ... ]

Популярні публікації
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2021 роціsp;]

Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при...
Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при перевірці за місцем реалізації товарів?

Штрафи за відсутність первинних документів! Відповідно частини другої t19" target="_blank" rel="noindex">статті 19  [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення...
Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення

Декларація ПДВ-2021! Процес заповнення декларації з ПДВ в Україні пов'язаний з мак [ ... ]

Як правильно вести Головну книгу?...
Як правильно вести Головну книгу?

Як вести Головну книгу? 21 липня 2021 року Міністерство фінансів України видало нак [ ... ]

Строки давності для застосування штрафів!...
Строки давності для застосування штрафів!

Строки давності штрафів! Граничним строком застосування штрафних санкцій (штра [ ... ]

Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!...
Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!

Нульова декларація з ПДВ 2021! З початку весни поточного року вступили в силу онов [ ... ]

Штрафи за трудовим законодавством 2021!...
Штрафи за трудовим законодавством 2021!

Штрафи за трудовим законодавством На законодавчому рівні в Україні від мінімал [ ... ]

Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!...
Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!

Штрафи за тіньових працівників! Держпраці розповідає, що заходи до притягнення  [ ... ]