Бухгалтер чи аудиторська організація

 Бухгалтер или аудиторская компания

Хто краще, бухгалтер або аудиторська компанія, для аутсорсингу бухгалтерії?

З 1 січня 2000 року в Україні набув чинності Закон "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", який дає право керівникам самостійно обирати форму організації ведення бухгалтерського обліку. Можливі кілька варіантів організації роботи бухгалтерії: утримання штатного бухгалтера, покладання обов'язків ведення бухгалтерії на директора, залучення позаштатного спеціаліста або компанії. При вирішенні питання щодо форми організації бухгалтерії перед керівництвом завжди є право вибору: знайти бухгалтера або скористатися послугами стороннього підприємства, що надає бухгалтерські послуги. Розглянемо дві найпоширеніші форми організації бухгалтерії: власний бухгалтер і стороння компанія, що надає бухгалтерські послуги. Розглянемо переваги і недоліки обох варіантів.

Найбільш поширеною формою делегування функцій підприємства сторонньої організації є бухгалтерський аутсорсинг. Це спосіб забезпечення діяльності підприємства з передачею функції бухгалтерського обліку спеціалізованої компанії на договірній основі. Він включає послуги з відновлення і ведення бухгалтерського та податкового обліку, складання фінансової звітності, оптимізації податкових платежів та інших нарахувань, а також роботу з податковими органами. Іншими словами бухгалтерський аутсорсинг - це комплексне бухгалтерське забезпечення компанії фахівцями профільної сторонньої організації. На практиці аутсорсинг не є разовим заходом. Він передбачає тривале або постійне обслуговування юридично і структурно незалежної організації.

Бухгалтерський аутсорсинг - бізнес - напрям, що прийшoв в Україну з західно - європейських країн. Дана послуга - це можливість розвитку власного бізнесу, завдяки якій досвідчений бухгалтер або бухгалтерська компанія бере на себе відповідальність за ведення обліку і здачу бухгалтерської та податкової звітності.

Бухгалтерські послуги на умовах аутсорсингу особливо популярні серед власників приватних підприємств, дрібних і фірм які тільки відкриваються. Згідно з підрахунками експертів процентне співвідношення їх числа до числа великих компаній, що користуються даними послугами дорівнює 40/5.

Аутсорсером надаються наступні послуги:

  • Ведення бухгалтерського обліку
  • Підготовка фінансової звітності згідно міжнародних та національних стандартів обліку та фінансової звітності
  • Аутстаффінг
  • Інвентаризація
  • Відновлення податкового та бухгалтерського обліку
  • Розрахунок заробітної плати

Послуги аутсорсера в ціновому еквіваленті набагато дешевше, ніж утримання в штаті співробітників бухгалтерського відділу, що тягне за собою скорочення витрат на виплату заробітної плати, лікарняних, відпускних. Використовуючи аутсорсинг, клієнт економить на витратах на облаштування робочого простору, закупівлю необхідних бланків, літератури, програмних продуктів і інших ресурсів, необхідних бухгалтеру в роботі.

Аутсорсер - це неоціненний помічник для розвитку Вашого бізнесу, який надасть допомогу у реалізації основних проектів, вирішенні безлічі бізнес-завдань і в забезпеченні компанії високих позицій на ринку.

Обслуговування аутсорсером здійснюється на найвищому рівні і гарантує виконання певних функцій, які не перебувають у пріоритеті, але, тим не менш, є обов'язковою сполучною ланкою в стабільному функціонуванні організації. Це служить гарантом оптимізації бізнесу за допомогою бюджетної економії на операційних витратах і піднятті ефективності компанії на більш високий рівень.

Якісний бухгалтерський аутсорсинг - фундамент розвитку і процвітання Вашого бізнесу!

Організація практичної роботи аутсорсера залежить від кількості господарських операцій, обсягу первинної облікової документації, від прийнятої використовуваної системи обробки документів і ряду інших складових. Виходячи з цього, угодою визначається графік документообігу і порядок надання облікової документації в аутсорсингову організацію.

Дуже часто ставлять чи не знак рівності між передачею функцій бухгалтерського обліку спеціалізованій компанії та обслуговуванням підприємства «приходящим» бухгалтером. Насправді, бухгалтерський аутсорсинг і послуги такого бухгалтера настільки далекі один від одного, що про точки дотику можна міркувати не далі терміну «бухгалтер».

«Вільний» або «приходящий» бухгалтер

«Вільний» або «приходящий» бухгалтер - ми не піддаємо сумніву професійну компетентність «приходящого бухгалтера», але слід визнати, що його досвід не завжди дозволяє досконально розібратися в специфіці роботи різних підприємств замовника, що може негативно відбитися на обліку.

Ми абсолютно не хочемо сказати, що всі приходящі бухгалтера - це не кваліфіковані фахівці, ні в якому разі. Як правило, це професіонали, але надання послуг у такому режимі роботи має певну специфіку ведення обліку. Хоча як кажуть, в кожному правилі є винятки.

Приватний бухгалтер: ризики

Залучення до роботи з фінансами і податковою звітністю бухгалтерів «з боку» несе певний ризик. Зазвичай такий працівник задіяний десь ще, і немає впевненості в тому, що його зобов'язання завжди будуть виконані своєчасно. Приватний бухгалтер не може бути гранично сконцентрований на справах роботодавця і контролювати діяльність з повним осмисленням. Маючи такого співробітника, потрібно регулярно перевіряти наявність бухгалтерської бази і її актуальність, стежити за документацією, щоб убезпечити себе на випадок, якщо він раптово «зникне».

Незважаючи на універсальність здібностей і можливість надання широкого спектру послуг, приходящий бухгалтер віддає перевагу підприємствам з маленьким штатом і невеликим документообігом. При цьому явно простежується прагнення до збільшення особистого доходу шляхом розширення «зони ураження» за рахунок зростання кількості обслуговуваних фірм або СПД. При такому положенні головний біль оптимізації оподаткування не для приходящого бухгалтера. Крім того, робота на дому з бухгалтерською документацією не сприяє дотриманню конфіденційності та збереження відомостей, що становлять комерційну таємницю підприємства замовника.

Відсутність реальної можливості елементарного контролю діяльності приходящого бухгалтера може призвести до штрафних санкцій і нарахування пені.

Сутність ведення обліку «приходящим» бухгалтером:

  • Ведеться в основному так званий «легкий» облік;
  • Зробити швидко роботу на даному підприємстві не вдаючись в основному у виникаючі проблеми, які можуть виникнути в наслідку;
  • Головне показати видимість роботи директору;
  • Шукати постійно компанії, які менше «навантажують»;
  • При назрівання, яких - небудь проблем «приходящий» бухгалтер з легкістю залишає компанію, так як немає відповідальності, немає особливо жодних зобов'язань.

«Легкий облік» - означає, що ведеться в основному «податковий облік», оскільки дані податкового обліку необхідні для звітності і саме помилки податкового обліку «розкриваються» у вигляді штрафів у кілька разів швидше, ніж помилки бухгалтерського обліку. Зазвичай бухгалтерський облік поступово «запускається» - не ведуться основні засоби, що не роздруковуються документи, регістри та і.н. За бухгалтерський облік можуть оштрафувати - але пізніше, «потім» і, як правило «приходящий» бухгалтер, такого моменту не допускає (звільняється до перевірки). Особливо важко, коли звільняється перед самою перевіркою (і такі випадки не рідкість). Сприяє такому «легкому» обліку відсутність контролю, адже, як правило директор не розбирається в нетрях бухгалтерського обліку.

Щоб «прибрати» складову «легкого» обліку періодично запрошуйте зовнішнього фахівця для перевірки вашого бухгалтера.

Зупинимося детально на перевагах і недоліках компанії і бухгалтера (будь він приходящим або штатним бухгалтером).

Переваги наявності власного бухгалтера:

  • Бухгалтер завжди «під рукою»;
  • Бухгалтер може паралельно виконувати кадрову та секретарську роботу;
  • Як правило, у бухгалтера є професійна відповідальність перед компанією (адже він у ній працює).

Недоліки при веденні обліку «власним» бухгалтером:

  • Відсутність контролю роботи бухгалтера (головна проблема, - адже «якість» роботи бухгалтера може випливати у вигляді величезних штрафів тільки через кілька років, при перевірці податковою);
  • Трата часу та коштів на пошук бухгалтера;
  • Необхідність утримання робочого місця бухгалтера;
  • Оплата відпусток та соціального забезпечення бухгалтера;
  • Необхідність придбання бухгалтерської програми;
  • Необхідність самостійно оновлювати програмне забезпечення або запрошувати фахівців з 1С та програмі з електронної звітності;
  • Забезпечення бухгалтера спеціальною літературою;
  • Оплата за підвищення професійного рівня бухгалтера;
  • Забезпечення бухгалтера транспортом;
  • Необхідність підтримувати зацікавленість бухгалтера в роботі (хороший спеціаліст моніторить ринок і при низькій оплаті або погіршенні умов праці (часті переробки ввечері) може покинути роботу;

Переваги залучення компанії «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг» (Далі компанія):

  • Технічний процес ведення бухгалтерського та податкового обліку компаній у нашій компанії включає обов'язковий контроль бухгалтерів;
  • Рішенням пошуку та тестування бухгалтера для замовника займається бухгалтерська компанія.
  • Рівень підбору потрібного фахівця у компанії вище, тому що тестуванням бухгалтера займається бухгалтер або аудитор, які на відміну від директора (як фахівці в галузі бухгалтерії) можуть оцінити об'єктивно і ефективно знання і рівень спеціалізації бухгалтера.
  • Утримання робочого місця за рахунок бухгалтерської компанії;
  • Придбання бухгалтерських програм за рахунок компанії;
  • Забезпечення підприємством постійного оновлення програмного забезпечення;
  • Забезпечення відповідного рівня фахівців за рахунок коштів компанії (забезпечення літературою, відвідування семінарів, навчання в палаті аудиторів);
  • Довготривала робота на підставі договору без коливань у вартості послуг;
  • Вартість бухгалтерського аутсорсингу залежить від обсягу робіт, а не від ставки;
  • Безперервне обслуговування компанією замовника не залежно від хвороби, відпустки бухгалтера;
  • Постійне навчання і можливість швидкої консультації фахівців між собою;

Недоліки форми організації бухгалтерії при залученні бухгалтерської компанії або бухгалтерського аутсорсингу:

  • Необхідність сканування документації та доставка документації в компанію;

Найбільш характерні ознаки ведення бухгалтерського обліку нашими фахівцями:

Бухгалтерський аутсорсинг привабливий через багатьох переваг, якими володіє. Оптимізація витрат на утримання штатного бухгалтера забезпечує мінімізацію ризиків, пов'язаних з людським фактором. Аутсорсингові компанії практикують взаємозамінність співробітників, тому робочий процес буде гарантовано безперервним. Ще один плюс аутсорсеров - варіанти взаємодії, що забезпечують повну конфіденційність. Крім цих переваг, бухгалтерський аутсорсинг має ще чимало плюсів, які потребують більш детального розгляду:

  1. Це вигідно. Заробітна плата головних бухгалтерів за останній час зросла майже вдвічі, і зараз нелегко знайти досвідченого кваліфікованого головного бухгалтера навіть за 700-800 $ на місяць. Якщо при цьому врахувати непрямі витрати на утримання робочого місця бухгалтера (у тому числі оренди), податки на зарплату та інші фактори, то сумарна вартість витрат на головного бухгалтера складе мінімум 1000 $ в місяць. Наші послуги коштують, як правило, дешевше.
  2. Це надійно. Ви застраховані від раптового звільнення, хвороби, або, як це, на жаль, іноді буває, зникнення бухгалтера з усіма документами. Ваша компанія отримує контрольовану корпоративну службу, яка звітує про виконану роботу на підставі заздалегідь обумовленого жорсткого регламенту.
  3. Наші послуги вивільняють Ваш час. Ви не відволікаєтесь на управління бухгалтерією, а вільний  час приділяєте основному бізнесу.
  4. Ми збільшуємо якість і рівень контролю бухгалтерії. Директор не може проконтролювати самостійно роботу бухгалтера, оскільки не має відповідної освіти. Йому потрібно залучати бухгалтерську компанію для контролю. Наша компанія гарантує налагоджену систему контролю всередині компанії при наданні послуг.
  5. Фінансові показники Вашої компанії однозначно стають привабливішими у зв'язку з меншою середньоспискової чисельністю працівників.
  6. Висока якість бухгалтерських послуг. Наші фахівці є професіоналами і мають багатий практичний досвід роботи з торговими фірмами, будівельними та виробничими компаніями, представництвами іноземних компаній, підприємствами, що працюють сфері послуг. «Універсальність» і досвід співробітника бухгалтерської компанії незаперечно вище спеціалізації окремого бухгалтера.
  7. Широкий і різносторонній бухгалтерський практичний досвід. Співробітники бухгалтерської компанії мають можливість обмінюватися досвідом всередині колективу, користуватися колективними напрацюваннями, у окремого бухгалтера такої можливості немає.
  8. За розрахунками передбачена гнучка система оплати - ціна за наші послуги змінюється залежно від змін у діяльності підприємства або приватного підприємця, що особливо актуально для початківця та сезонного бізнесу або в разі тимчасових припинень діяльності.
  9. Оплата за фактично виконану роботу. Звернувшись до спеціалізованої бухгалтерської організації, Ви будете оплачувати тільки реально сформований обсяг роботи на відміну від виплати, фіксованої заробітної плати штатним бухгалтеру.
  10. Особливо затребувані наші послуги тим, хто тільки починає свій бізнес, інвесторам, які зацікавлені в незалежному контролі над ходом інвестиційного проекту, а також підприємцям, яким необхідно відновити бухгалтерський облік або оптимізувати свої витрати. Така форма організації обліку підійде і для тих, хто хоче зробити свій бізнес більш мобільним і сучасним.
  11. Вам не доведеться постійно оновлювати бухгалтерське і довідково-правове програмне забезпечення, оплачувати покупку витратних матеріалів та канцтоварів, оплачувати курси підвищення бухгалтерів і послуг кадрових агентств з підбору персоналу.
  12. За рахунок видатків на централізовану бухгалтерію Ви отримуєте можливість додатково законним шляхом мінімізувати податкове навантаження:
    • в частині податку на додану вартість;
    • в частині податку на прибуток, так як винагороду за ведення обліку, Ви можете включити до складу валових витрат, тим самим, зменшивши оподатковуваний прибуток підприємства.
  13. Разом з бухгалтерським аутсорсингом Ви отримуєте цілий комплекс супутніх послуг, таких як юридичний супровід, консультації фахівців, кур'єрське обслуговування.
  14. Ми гарантуємо дотримання суворої конфіденційності та виключення витоку інформації, як під час нашої співпраці, так і після його закінчення. Ця умова обов'язково обмовляється в договорі бухгалтерського обслуговування.
  15. Ми цінуємо партнерство. Ми продаємо більше ніж послугу, ми надаємо індивідуальний підхід до вирішення ваших бухгалтерських, юридичних і кадрових питань.
  16. Співпрацюючи з нами, Ви використовуєте сучасні методи організації праці, засновані на ваших безпосередніх перевагах і вигодах.
  17. Купуючи одночасно кілька видів послуг нашої компанії, Ви отримуєте знижку або додатково обумовлені пільги.

Часті питання, що викликає побоювання у директорів і підприємців:

У тих, хто вперше зіткнувся з такою послугою і погано розуміє, що собою являє бухгалтерський аутсорсинг, може виникнути безліч питань. Їх побоювання цілком зрозумілі, адже мова йде про фінанси і податкової документації, з якими буде працювати співробітник аутсорсингової компанії. Щоб розвіяти всі сумніви щодо якості послуг, що надаються і їх ефективності, досить ознайомитися з роз'ясненням питань, які найчастіше задають директора і підприємці.

  1. Компанія накручує додаткові витрати на утримання штату. Навіщо мені, як замовнику ваших послуг, оплачувати ці накладні витрати?
  2. Хіба у Вас працюють тільки фахівці? Я чув, що практикуються молоді студенти, які самі нічого не вміють.
  3. Як Ви гарантуєте конфіденційність? Я турбуюся про те, щоб інформація не стала загальним надбанням.

Подібного роду побоювання виникають у багатьох директорів і підприємців, які вперше починають довіряти бухгалтерського аутсорсингу. Постараємося відповісти на Ваші питання послідовно і об'єктивно. Щодо першого питання - звичайно, у компанії завжди будуть накладні витрати в порівнянні з «приватником». Щодо економності централізованих бухгалтерських послуг пропонуємо ознайомитися з перевагами бухгалтерського аутсорсингу. Після прочитання, питання економії для Вас стане очевидним.

Що стосується питання студентів, то Ваші побоювання виправдані, але ступінь ризику в даному випадку не вище, ніж ступінь ризику при будь-якому договорі підряду, у разі наявності субпідрядників.

Розглянемо приклад. Припустимо, Ви уклали договір з підрядником на проведення ремонту Вашого офісу. Організація - підрядник, відповідно до договору, на заміну дверей найняла субпідрядників.

Дана ситуація не викликає у Вас здивування, оскільки за якість проведених робіт і наслідки їх, перед Вами відповідає Ваш підрядник за договором, незважаючи на часткове виконання робіт субпідрядником. Подібна ситуація виникає і при наявності молодих студентів, початківців бухгалтерів в штаті централізованої бухгалтерії. Так, компанія приймає в штат бухгалтерів. Але «початківців» - не в сенсі того, що вони тільки починають працювати або навчаються на Вашій бухгалтерії. А в тому сенсі, що в порівнянні з іншими аудиторами та бухгалтерами-фахівцями, вони виступають у ролі «початківців». Хоча варто відзначити, що найчастіше такий «початківець» бухгалтер може більше знати, ніж фахівець, який самостійно надає послуги бухгалтера. До того ж, у бухгалтерському колективі бухгалтера обмінюються знаннями і практичним досвідом. Компанія зацікавлена у навчанні своїх співробітників, оскільки від рівня кваліфікації фахівців, в кінцевому рахунку, залежить імідж самої компанії. Крім того, незалежно від того, хто виконує для Вас ту чи іншу ділянку роботи, компанія залишається в повному обсязі відповідальною перед Вами за договором.

Просимо звернути вашу увагу на те, що різні ділянки робіт при наданні послуг бухгалтерського обліку вимагають різної кваліфікації. Наприклад, немає необхідності аудитору займатися підшивкою первинної документації. Таку роботу може виконати і початківець бухгалтер, і студент, при цьому вартість його робочої години набагато дешевше, ніж у аудитора. Як наслідок, вартість послуг замовника залежить від грамотного розподілу праці. Дана ситуація порівнянна з наданням послуг ремонту Вашого авто станцією техобслуговування. У подібній ситуації нікого не бентежить, що розбирання і складання авто під контролем майстрів здійснюють прості техніки, а перевірку функціональності вузлів, аналіз роботи проводять майстри.

Побоювання з питання конфіденційності абсолютно безпідставні. Послуга бухгалтерський аутсорсинг надається Вам на підставі Договору. У ньому передбачена відповідальність за порушення прав і обов'язків сторін щодо конфіденційності при обслуговуванні. Тому всі питання конфіденційності, а також будь-які інші моменти, які Вас цікавлять, можна обумовити в договорі. Сподіваємося, що ми змогли відповісти на всі можливі питання, що цікавлять Вас питання. Якщо Вас зацікавили бухгалтерський аутсорсинг, будемо раді Вашому дзвінку і зустрічі. Ви можете ознайомитися з прайсом компанії і звернутися до наших фахівців.

Компанія "Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг" пропонує послуги ведення бухгалтерського і податкового обліку, послуги постановки і відновлення обліку, бухгалтерського аутсорсингу та аудиторські послуги. Наші фахівці допоможуть у податковому плануванні і оптимізації Вашої діяльності.

 

 

 

Останні новини
Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про...
Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про доходи?

Який штраф, якщо не подати декларації про доходи?! Податкова декларація подаєтьс [ ... ]

Перереєстрація ПРРО, як здійснити?...
Перереєстрація ПРРО, як здійснити?

Перереєстрація ПРРО! Як інформує ДПС, відповідно до п. 8 розділу II Порядку реєстр [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 рок...
Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 року!

Зміни в проведенні податкових перевірок! ДПС повідомили, що Законом України від  [ ... ]

Коли не потрібно застосовувати РРО?...
Коли не потрібно застосовувати РРО?

Коли не потрібно РРО! Відповідно з пунктом 14 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/9 [ ... ]

Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!...
Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!

Щиро вітаємо Вас з Новим 2022 роком та Різдвом Христовим! bsp;... ]

Порядок ведення товарного обліку для ФОП!...
Порядок ведення товарного обліку для ФОП!

Порядок ведення товарного обліку! Порядок набирає чинності через 10 днів з дня йо [ ... ]

ПРРО та як його вибрати?
ПРРО та як його вибрати?

ПРРО та як його вибрати? ПРРО є програмним реєстратором розрахункових операцій,  [ ... ]

Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РР...
Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РРО до 2023 року!

Пропонують відтермінувати тотальну фіскалізацію РРО! Вже з 2022 року всі платники [ ... ]

Популярні публікації
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2021 роціsp;]

Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при...
Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при перевірці за місцем реалізації товарів?

Штрафи за відсутність первинних документів! Відповідно частини другої t19" target="_blank" rel="noindex">статті 19  [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення...
Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення

Декларація ПДВ-2021! Процес заповнення декларації з ПДВ в Україні пов'язаний з мак [ ... ]

Як правильно вести Головну книгу?...
Як правильно вести Головну книгу?

Як вести Головну книгу? 21 липня 2021 року Міністерство фінансів України видало нак [ ... ]

Строки давності для застосування штрафів!...
Строки давності для застосування штрафів!

Строки давності штрафів! Граничним строком застосування штрафних санкцій (штра [ ... ]

Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!...
Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!

Нульова декларація з ПДВ 2021! З початку весни поточного року вступили в силу онов [ ... ]

Штрафи за трудовим законодавством 2021!...
Штрафи за трудовим законодавством 2021!

Штрафи за трудовим законодавством На законодавчому рівні в Україні від мінімал [ ... ]

Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!...
Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!

Штрафи за тіньових працівників! Держпраці розповідає, що заходи до притягнення  [ ... ]