Бухгалтер чи аудиторська організація

 Бухгалтер или аудиторская компания

Хто краще, бухгалтер або аудиторська компанія, для аутсорсингу бухгалтерії?

З 1 січня 2000 року в Україні набув чинності Закон "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", який дає право керівникам самостійно обирати форму організації ведення бухгалтерського обліку. Можливі кілька варіантів організації роботи бухгалтерії: утримання штатного бухгалтера, покладання обов'язків ведення бухгалтерії на директора, залучення позаштатного спеціаліста або компанії. При вирішенні питання щодо форми організації бухгалтерії перед керівництвом завжди є право вибору: знайти бухгалтера або скористатися послугами стороннього підприємства, що надає бухгалтерські послуги. Розглянемо дві найпоширеніші форми організації бухгалтерії: власний бухгалтер і стороння компанія, що надає бухгалтерські послуги. Розглянемо переваги і недоліки обох варіантів.

Найбільш поширеною формою делегування функцій підприємства сторонньої організації є бухгалтерський аутсорсинг. Це спосіб забезпечення діяльності підприємства з передачею функції бухгалтерського обліку спеціалізованої компанії на договірній основі. Він включає послуги з відновлення і ведення бухгалтерського та податкового обліку, складання фінансової звітності, оптимізації податкових платежів та інших нарахувань, а також роботу з податковими органами. Іншими словами бухгалтерський аутсорсинг - це комплексне бухгалтерське забезпечення компанії фахівцями профільної сторонньої організації. На практиці аутсорсинг не є разовим заходом. Він передбачає тривале або постійне обслуговування юридично і структурно незалежної організації.

Бухгалтерський аутсорсинг - бізнес - напрям, що прийшoв в Україну з західно - європейських країн. Дана послуга - це можливість розвитку власного бізнесу, завдяки якій досвідчений бухгалтер або бухгалтерська компанія бере на себе відповідальність за ведення обліку і здачу бухгалтерської та податкової звітності.

Бухгалтерські послуги на умовах аутсорсингу особливо популярні серед власників приватних підприємств, дрібних і фірм які тільки відкриваються. Згідно з підрахунками експертів процентне співвідношення їх числа до числа великих компаній, що користуються даними послугами дорівнює 40/5.

Аутсорсером надаються наступні послуги:

  • Ведення бухгалтерського обліку
  • Підготовка фінансової звітності згідно міжнародних та національних стандартів обліку та фінансової звітності
  • Аутстаффінг
  • Інвентаризація
  • Відновлення податкового та бухгалтерського обліку
  • Розрахунок заробітної плати

Послуги аутсорсера в ціновому еквіваленті набагато дешевше, ніж утримання в штаті співробітників бухгалтерського відділу, що тягне за собою скорочення витрат на виплату заробітної плати, лікарняних, відпускних. Використовуючи аутсорсинг, клієнт економить на витратах на облаштування робочого простору, закупівлю необхідних бланків, літератури, програмних продуктів і інших ресурсів, необхідних бухгалтеру в роботі.

Аутсорсер - це неоціненний помічник для розвитку Вашого бізнесу, який надасть допомогу у реалізації основних проектів, вирішенні безлічі бізнес-завдань і в забезпеченні компанії високих позицій на ринку.

Обслуговування аутсорсером здійснюється на найвищому рівні і гарантує виконання певних функцій, які не перебувають у пріоритеті, але, тим не менш, є обов'язковою сполучною ланкою в стабільному функціонуванні організації. Це служить гарантом оптимізації бізнесу за допомогою бюджетної економії на операційних витратах і піднятті ефективності компанії на більш високий рівень.

Якісний супровід аутсорсера - фундамент розвитку і процвітання Вашого бізнесу!

Організація практичної роботи аутсорсера залежить від кількості господарських операцій, обсягу первинної облікової документації, від прийнятої використовуваної системи обробки документів і ряду інших складових. Виходячи з цього, угодою визначається графік документообігу і порядок надання облікової документації в аутсорсингову організацію.

Дуже часто ставлять чи не знак рівності між передачею функцій бухгалтерського обліку спеціалізованій компанії та обслуговуванням підприємства «приходящим» бухгалтером. Насправді, бухгалтерський аутсорсинг і послуги такого бухгалтера настільки далекі один від одного, що про точки дотику можна міркувати не далі терміну «бухгалтер».

«Вільний» або «приходящий» бухгалтер

«Вільний» або «приходящий» бухгалтер - ми не піддаємо сумніву професійну компетентність «приходящого бухгалтера», але слід визнати, що його досвід не завжди дозволяє досконально розібратися в специфіці роботи різних підприємств замовника, що може негативно відбитися на обліку.

Ми абсолютно не хочемо сказати, що всі приходящі бухгалтера - це не кваліфіковані фахівці, ні в якому разі. Як правило, це професіонали, але надання послуг у такому режимі роботи має певну специфіку ведення обліку. Хоча як кажуть, в кожному правилі є винятки.

Незважаючи на універсальність здібностей і можливість надання широкого спектру послуг, приходящий бухгалтер віддає перевагу підприємствам з маленьким штатом і невеликим документообігом. При цьому явно простежується прагнення до збільшення особистого доходу шляхом розширення «зони ураження» за рахунок зростання кількості обслуговуваних фірм або СПД. При такому положенні головний біль оптимізації оподаткування не для приходящого бухгалтера. Крім того, робота на дому з бухгалтерською документацією не сприяє дотриманню конфіденційності та збереження відомостей, що становлять комерційну таємницю підприємства замовника.

Відсутність реальної можливості елементарного контролю діяльності приходящого бухгалтера може призвести до штрафних санкцій і нарахування пені.

Сутність ведення обліку «приходящим» бухгалтером:

  • Ведеться в основному так званий «легкий» облік;
  • Зробити швидко роботу на даному підприємстві не вдаючись в основному у виникаючі проблеми, які можуть виникнути в наслідку;
  • Головне показати видимість роботи директору;
  • Шукати постійно компанії, які менше «навантажують»;
  • При назрівання, яких - небудь проблем «приходящий» бухгалтер з легкістю залишає компанію, так як немає відповідальності, немає особливо жодних зобов'язань.

«Легкий облік» - означає, що ведеться в основному «податковий облік», оскільки дані податкового обліку необхідні для звітності і саме помилки податкового обліку «розкриваються» у вигляді штрафів у кілька разів швидше, ніж помилки бухгалтерського обліку. Зазвичай бухгалтерський облік поступово «запускається» - не ведуться основні засоби, що не роздруковуються документи, регістри та і.н. За бухгалтерський облік можуть оштрафувати - але пізніше, «потім» і, як правило «приходящий» бухгалтер, такого моменту не допускає (звільняється до перевірки). Особливо важко, коли звільняється перед самою перевіркою (і такі випадки не рідкість). Сприяє такому «легкому» обліку відсутність контролю, адже, як правило директор не розбирається в нетрях бухгалтерського обліку.

Щоб «прибрати» складову «легкого» обліку періодично запрошуйте зовнішнього фахівця для перевірки вашого бухгалтера.

Зупинимося детально на перевагах і недоліках компанії і бухгалтера (будь він приходящим або штатним бухгалтером).

Переваги наявності власного бухгалтера:

  • Бухгалтер завжди «під рукою»;
  • Бухгалтер може паралельно виконувати кадрову та секретарську роботу;
  • Як правило, у бухгалтера є професійна відповідальність перед компанією (адже він у ній працює).

Недоліки при веденні обліку «власним» бухгалтером:

  • Відсутність контролю роботи бухгалтера (головна проблема, - адже «якість» роботи бухгалтера може випливати у вигляді величезних штрафів тільки через кілька років, при перевірці податковою);
  • Трата часу та коштів на пошук бухгалтера;
  • Необхідність утримання робочого місця бухгалтера;
  • Оплата відпусток та соціального забезпечення бухгалтера;
  • Необхідність придбання бухгалтерської програми;
  • Необхідність самостійно оновлювати програмне забезпечення або запрошувати фахівців з 1С та програмі з електронної звітності;
  • Забезпечення бухгалтера спеціальною літературою;
  • Оплата за підвищення професійного рівня бухгалтера;
  • Забезпечення бухгалтера транспортом;
  • Необхідність підтримувати зацікавленість бухгалтера в роботі (хороший спеціаліст моніторить ринок і при низькій оплаті або погіршенні умов праці (часті переробки ввечері) може покинути роботу;

Переваги залучення компанії «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг» (Далі компанія):

  • Технічний процес ведення бухгалтерського та податкового обліку компаній у нашій компанії включає обов'язковий контроль бухгалтерів;
  • Рішенням пошуку та тестування бухгалтера для замовника займається бухгалтерська компанія.
  • Рівень підбору потрібного фахівця у компанії вище, тому що тестуванням бухгалтера займається бухгалтер або аудитор, які на відміну від директора (як фахівці в галузі бухгалтерії) можуть оцінити об'єктивно і ефективно знання і рівень спеціалізації бухгалтера.
  • Утримання робочого місця за рахунок бухгалтерської компанії;
  • Придбання бухгалтерських програм за рахунок компанії;
  • Забезпечення підприємством постійного оновлення програмного забезпечення;
  • Забезпечення відповідного рівня фахівців за рахунок коштів компанії (забезпечення літературою, відвідування семінарів, навчання в палаті аудиторів);
  • Довготривала робота на підставі договору без коливань у вартості послуг;
  • Вартість послуг залежить від обсягу робіт, а не від ставки;
  • Безперервне обслуговування компанією замовника не залежно від хвороби, відпустки бухгалтера;
  • Постійне навчання і можливість швидкої консультації фахівців між собою;

Недоліки форми організації бухгалтерії при залученні бухгалтерської компанії «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг »:

  • Необхідність сканування документації та доставка документації в компанію;

Найбільш характерні ознаки ведення бухгалтерського обліку нашими фахівцями:

  1. Це вигідно. Заробітна плата головних бухгалтерів за останній час зросла майже вдвічі, і зараз нелегко знайти досвідченого кваліфікованого головного бухгалтера навіть за 700-800 $ на місяць. Якщо при цьому врахувати непрямі витрати на утримання робочого місця бухгалтера (у тому числі оренди), податки на зарплату та інші фактори, то сумарна вартість витрат на головного бухгалтера складе мінімум 1000 $ в місяць. Наші послуги коштують, як правило, дешевше.
  2. Це надійно. Ви застраховані від раптового звільнення, хвороби, або, як це, на жаль, іноді буває, зникнення бухгалтера з усіма документами. Ваша компанія отримує контрольовану корпоративну службу, яка звітує про виконану роботу на підставі заздалегідь обумовленого жорсткого регламенту.
  3. Наші послуги вивільняють Ваш час. Ви не відволікаєтесь на управління бухгалтерією, а вільний  час приділяєте основному бізнесу.
  4. Ми збільшуємо якість і рівень контролю бухгалтерії. Директор не може проконтролювати самостійно роботу бухгалтера, оскільки не має відповідної освіти. Йому потрібно залучати бухгалтерську компанію для контролю. Наша компанія гарантує налагоджену систему контролю всередині компанії при наданні послуг.
  5. Фінансові показники Вашої компанії однозначно стають привабливішими у зв'язку з меншою середньоспискової чисельністю працівників.
  6. Висока якість бухгалтерських послуг. Наші фахівці є професіоналами і мають багатий практичний досвід роботи з торговими фірмами, будівельними та виробничими компаніями, представництвами іноземних компаній, підприємствами, що працюють сфері послуг. «Універсальність» і досвід співробітника бухгалтерської компанії незаперечно вище спеціалізації окремого бухгалтера.
  7. Широкий і різносторонній бухгалтерський практичний досвід. Співробітники бухгалтерської компанії мають можливість обмінюватися досвідом всередині колективу, користуватися колективними напрацюваннями, у окремого бухгалтера такої можливості немає.
  8. За розрахунками передбачена гнучка система оплати - ціна за наші послуги змінюється залежно від змін у діяльності підприємства або приватного підприємця, що особливо актуально для початківця та сезонного бізнесу або в разі тимчасових припинень діяльності.
  9. Оплата за фактично виконану роботу. Звернувшись до спеціалізованої бухгалтерської організації, Ви будете оплачувати тільки реально сформований обсяг роботи на відміну від виплати, фіксованої заробітної плати штатним бухгалтеру.
  10. Особливо затребувані наші послуги тим, хто тільки починає свій бізнес, інвесторам, які зацікавлені в незалежному контролі над ходом інвестиційного проекту, а також підприємцям, яким необхідно відновити бухгалтерський облік або оптимізувати свої витрати. Така форма організації обліку підійде і для тих, хто хоче зробити свій бізнес більш мобільним і сучасним.
  11. Вам не доведеться постійно оновлювати бухгалтерське і довідково-правове програмне забезпечення, оплачувати покупку витратних матеріалів та канцтоварів, оплачувати курси підвищення бухгалтерів і послуг кадрових агентств з підбору персоналу.
  12. За рахунок видатків на централізовану бухгалтерію Ви отримуєте можливість додатково законним шляхом мінімізувати податкове навантаження:
    • в частині податку на додану вартість;
    • в частині податку на прибуток, так як винагороду за ведення обліку, Ви можете включити до складу валових витрат, тим самим, зменшивши оподатковуваний прибуток підприємства.
  13. Разом з бухгалтерським обслуговуванням Ви отримуєте цілий комплекс супутніх послуг, таких як юридичний супровід, консультації фахівців, кур'єрське обслуговування.
  14. Ми гарантуємо дотримання суворої конфіденційності та виключення витоку інформації, як під час нашої співпраці, так і після його закінчення. Ця умова обов'язково обмовляється в договорі бухгалтерського обслуговування.
  15. Ми цінуємо партнерство. Ми продаємо більше ніж послугу, ми надаємо індивідуальний підхід до вирішення ваших бухгалтерських, юридичних і кадрових питань.
  16. Співпрацюючи з нами, Ви використовуєте сучасні методи організації праці, засновані на ваших безпосередніх перевагах і вигодах.
  17. Купуючи одночасно кілька видів послуг нашої компанії, Ви отримуєте знижку або додатково обумовлені пільги.

Часті питання, що викликає побоювання у директорів і підприємців:

  1. Компанія накручує додаткові витрати на утримання штату. Навіщо мені, як замовнику ваших послуг, оплачувати ці накладні витрати?
  2. Хіба у Вас працюють тільки фахівці? Я чув, що практикуються молоді студенти, які самі нічого не вміють.
  3. Як Ви гарантуєте конфіденційність? Я турбуюся про те, щоб інформація не стала загальним надбанням.

Подібного роду побоювання виникають у багатьох директорів і підприємців, Які вперше починають працювати з аудиторськими і бухгалтерськими компаніями. Постараємося відповісти на Ваші питання послідовно і об'єктивно. Щодо першого питання - звичайно, у компанії завжди будуть накладні витрати в порівнянні з «приватником». Щодо економності централізованих бухгалтерських послуг пропонуємо ознайомитися з перевагами аутсорсингового обслуговування. Після прочитання, питання економії для Вас стане очевидним.

Що стосується питання студентів, то Ваші побоювання виправдані, але ступінь ризику в даному випадку не вище, ніж ступінь ризику при будь-якому договорі підряду, у разі наявності субпідрядників.

Розглянемо приклад. Припустимо, Ви уклали договір з підрядником на проведення ремонту Вашого офісу. Організація - підрядник, відповідно до договору, на заміну дверей найняла субпідрядників.

Дана ситуація не викликає у Вас здивування, оскільки за якість проведених робіт і наслідки їх, перед Вами відповідає Ваш підрядник за договором, незважаючи на часткове виконання робіт субпідрядником. Подібна ситуація виникає і при наявності молодих студентів, початківців бухгалтерів в штаті централізованої бухгалтерії. Так, компанія приймає в штат бухгалтерів. Але «початківців» - не в сенсі того, що вони тільки починають працювати або навчаються на Вашій бухгалтерії. А в тому сенсі, що в порівнянні з іншими аудиторами та бухгалтерами-фахівцями, вони виступають у ролі «початківців». Хоча варто відзначити, що найчастіше такий «початківець» бухгалтер може більше знати, ніж фахівець, який самостійно надає послуги бухгалтера. До того ж, у бухгалтерському колективі бухгалтера обмінюються знаннями і практичним досвідом. Компанія зацікавлена у навчанні своїх співробітників, оскільки від рівня кваліфікації фахівців, в кінцевому рахунку, залежить імідж самої компанії. Крім того, незалежно від того, хто виконує для Вас ту чи іншу ділянку роботи, компанія залишається в повному обсязі відповідальною перед Вами за договором.

Просимо звернути вашу увагу на те, що різні ділянки робіт при наданні послуг бухгалтерського обліку вимагають різної кваліфікації. Наприклад, немає необхідності аудитору займатися підшивкою первинної документації. Таку роботу може виконати і початківець бухгалтер, і студент, при цьому вартість його робочої години набагато дешевше, ніж у аудитора. Як наслідок, вартість послуг замовника залежить від грамотного розподілу праці. Дана ситуація порівнянна з наданням послуг ремонту Вашого авто станцією техобслуговування. У подібній ситуації нікого не бентежить, що розбирання і складання авто під контролем майстрів здійснюють прості техніки, а перевірку функціональності вузлів, аналіз роботи проводять майстри.

Побоювання з питання конфіденційності абсолютно безпідставні. Бухгалтерські послуги надаються Вам на підставі Договору. У ньому передбачена відповідальність за порушення прав і обов'язків сторін щодо конфіденційності при обслуговуванні. Тому всі питання конфіденційності, а також будь-які інші моменти, які Вас цікавлять, можна обумовити в договорі. Сподіваємося, що ми змогли відповісти на всі можливі цікавлять Вас. Якщо Вас зацікавили наші послуги, будемо раді Вашому дзвінку і зустрічі. Ви можете ознайомитися з прайсом компанії і звернутися до наших фахівцям.

Компанія "Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг" пропонує послуги ведення бухгалтерського і податкового обліку, послуги постановки і відновлення обліку, бухгалтерські та аудиторські послуги. Наші фахівці допоможуть у податковому плануванні і оптимізації Вашої діяльності.

 

 

 

Останні новини
Нагадуємо Фіз. і Юр. Особам про нерухомість, РРО т...
Нагадуємо Фіз. і Юр. Особам про нерухомість, РРО та ЕЦП

При зміні ПІБ або адреси - чи потрібно перереєструвати договір, з податковою про  [ ... ]

Звітність підприємця при зміні групи єдиного подат...
Звітність підприємця при зміні групи єдиного податку або системи оподаткування

Зміна системи оподаткування або зміна групи єдиного податку часто призводять до  [ ... ]

Штрафи по єдиному податку
Штрафи по єдиному податку

Як уникнутиритичних ситуацій якщо Ви
trong> Дана стаття присвячен [ ... ]

Плани на майбутнє та їх здійснення...
Плани на майбутнє та їх здійснення

ДПІ має право давати консультації виключно в усній формі

Травневі новини
Травневі новини

Мінсоцполітики планує вдвічі збільшити ЄСВ з мінімальної зарплати

Все про застосування платіжних терміналів...
Все про застосування платіжних терміналів

Все що потрібно знати про платіжні термінали ;[ ... ]

Квітневі новини
Квітневі новини

Підприємець на єдиному податку проводить розрахунки через POS – термінал. Чи потр [ ... ]

Три головні помилки підприємця...
Три головні помилки підприємця

Ранішеадали Вам приклад найпоширеніших помилок, які допускають підприємці,  [ ... ]

Що нового у податковому законодавстві?...
Що нового у податковому законодавстві?

При втраті первинних документів – дату податкової перевірки можна перенести

Популярні публікації
Єдиний податок на 2015 рік наданий в таблицях...
Єдиний податок на 2015 рік наданий в таблицях

З 1 січня 2015 рокунності нові зміни до Податкового Кодексу, що стосуються  [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2016 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2016 рік

Термін cплати єго подат>ку в 2016 році
g> Ставки єдиного податку не змінюються про [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2015 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2015 рік

Термін виплати є податng>ку в 2015 році
g> Ставки єдиного податку не змінюються н [ ... ]

Звітність підприємця за єдиним податком...
Звітність підприємця за єдиним податком

Як підприємцю відзвітувати за єдиним податком?[ ... ]

Як самостійно зареєструвати ФОП...
Як самостійно зареєструвати ФОП

 Як самостійно зареєструвати ФОП?ця які потрібно відвідати при реєстр [ ... ]

Інформація для Фізичних осіб...
Інформація для Фізичних осіб

Порівняння загальної та спрощеної системи оподаткування для Фізичних Осіб

Питання та відповіді для фіз.осіб...
Питання та відповіді для фіз.осіб

Відповіді на питання підприємців
ання які часто за [ ... ]

Як розпочати свою справу? З чого почати думати?...
Як розпочати свою справу? З чого почати думати?

Багато молодих людей задумуються про «Свою справу». Відразу виникають питання: як [ ... ]