Реєстрація свого бізнесу. Як розпочати власну справу з мінімальними втратами !
Вітаємо всіх, хто вирішив відкрити власний бізнес, знайшов час відвідати наш сайт. Бажання почати свою власну справу сьогодні стає звичною нормою для половини населення нашої країни. Якщо ви задумуєтесь про свій бізнес - ця інформація для вас. Ми постараємося розповісти про помилки, які допускають «новачки» при реєстрації. Як кажуть, краще вчитися на чужих, а не на власних помилках.
До числа частих помилок, можна віднести наступні:
1. Реєстрація суб'єкта підприємництва без аналізу організаційної форми
Багато реєструють товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) не завдяки перевагам цієї форми, а з причини незнання, що буде ефективніше для їхнього бізнесу. Чи не проаналізувавши плюси і мінуси, наприклад: ТОВ та ФОП звичайно, є ще й інші організаційні форми бізнесу, такі як, акціонерне товариство, неприбуткова організація, і інші форми, але сьогодні мова, про найпростіші, і поширені - ТОВ та ФОП.
Необдумане рішення тягне відповідні наслідки, навіть часом негативні.
2. Недоліки Товариства з обмеженою відповідальністю
- Необхідність в наявності патенту та касового апарату при отриманні готівки;
Наприклад: якщо Ви збираєтеся реалізовувати товар або послуги громадянам та зареєструєте підприємство (ТОВ), то вам доведеться, придбати патент і використовувати касовий апарат. Про це багато хто не знає і починають діяльність, не реєструючи касовий апарат. Такі незнання обертаються великими втратами - у вигляді штрафу в п'ятикратному розмірі від виручки, отриманої без касового апарата |
- Обмеження в знятті готівки з розрахункового рахунку;
- Заборона на отримання прибутку без сплати дивідендів.
Істотним мінусом ТОВ порівняно з підприємцем є те, що на підприємстві отриманий прибуток засновник ТОВ не може просто зняти з рахунку. Засновник може використовувати зароблений прибуток на власні потреби тільки при виплаті дивідендів. Щоб виплатити дивіденди, підприємство спочатку повинно сплатити всі необхідні податки, і тільки після цього, прибуток, що залишився, може виплатити як дивіденди, сплативши ще й з них податок 5% до бюджету. Отримані гроші, засновник, може використовувати на свій розсуд.
Якщо в подібній ситуації зареєструвати фізичну особа - підприємця (ФОП) на єдиному податку, то можна торгувати за готівку, не використовуючи касовий аппарат і не платити додатковий податок з дивідендів у розмірі 5% від отриманого прибутку. Приймайте усвідомлено рішення про реєстрацію бізнесу, не тільки за красою та звичністю абревіатури.
3. Потрібно знати до реєстрації всі юридичні наслідки статуту підприємства.
Реєстрацію підприємства потрібно проводити усвідомлено, прочитавши статут від першої до останньої сторінки. Ви повинні розуміти до реєстрації всі юридичні наслідки, що підписується вами статуту підприємства. Поширена наступна ситуація: при відкритті бізнесу «по дружбі» один засновник поступається безкоштовно частку в статутному фонді своєму другові. Коли утворюється прибуток, дивіденди потрібно розподіляти пропорційно частки засновників у статутному фонді. І відповідно, частина прибутку юридично буде нАлежати Вашому другу. Додатковий спокуса не завжди на користь. У такій ситуації навіть найближчі родичі або друзі можуть стати ворогами.
Приділяйте належну час статуту свого підприємства, інакше потім може потрапити в ситуацію, коли доведеться перереєструвати статут, щоб вирішити те чи інше питання.
4. Оптимальний вибір системи оподаткування до реєстрації заощадить ваші гроші.
Наприклад. Зустрічаються випадки, коли засновник вибирає єдиний податок, тому що його «простіше рахувати» у порівнянні з податком на прибуток. Без сумніву, єдиний податок завжди вважали легшим, але може виявитись, що ставка єдиного податку 5 % від обороту виявиться набагато дорожче, ніж податок на прибуток 18% від чистого прибутку. |
Це одна з поширених помилок, що грає важливу роль при побудові нового бізнесу, особливо на початковому етапі розвитку. При реєстрації багато хто звертається до юристів, оскільки виникає необхідність в юридичній послузі. Але при цьому забувають проконсультуватися у бухгалтерів з питання вибору оптимальної системи оподаткування. Звичайно, юристи можуть в загальних рисах охарактеризувати системи оподаткування, але на жаль, не знають всіх тонкощів оподаткування, оскільки це не їх область спеціалізації. Звертайтеся за консультацією до бухгалтерів, оскільки їх спеціалізація в системі податків значно ширша.
Для вибору оптимальної системи оподаткування звертайтеся за консультацією до бухгалтерів, оскільки їх спеціалізація в системі податків значно ширша.
5. Як усунути наслідки невірного вибору системи оподаткування:
Змінити систему оподаткування можливо не в будь-який момент, а тільки з наступного кварталу;
Зазвичай майбутній засновник розраховує на те, що в будь-який момент може змінити систему оподаткування: «спочатку реєструватимуся, а потім почну шукати бухгалтера». Це помилка. Змінити систему оподаткування можливо не в будь-який момент, а тільки з наступного кварталу.
- Через рік покинути лави платників ПДВ;
А якщо ви зареєструвалися платником ПДВ, то доведеться чекати цілий рік, щоб покинути лави платників ПДВ.
- Зареєструвати підприємця замість зареєстрованого підприємства ( або навпаки).
Якщо замість підприємця зареєстровано підприємство, то ситуацію поправити складніше. Доведеться зареєструвати підприємця, а по компанії доведется здавати «нульову» звітність, навіть якщо вона не буде здійснювати діяльність. Або доведеться змиритися зі зробленим вибором і платити зайві податки.
6. Обов'язкова реєстрація платником ПДВ:
|
НЕ реєструйтеся платником ПДВ тільки тому, що всі навколо платники ПДВ. |
Рішення про реєстрацію платника ПДВ можна приймати тільки тоді, коли проведено аналіз обсягів господарських операцій з ПДВ і без ПДВ. Реєструйтеся платником ПДВ, тільки тоді, коли у Вас є достатня кількість операцій з ПДВ.
7. Реєстрація бізнесу - відповідальний етап.
Нами наведені деякі приклади, які підтверджують значимість вибору системи оподаткування під час реєстрації власного бізнесу. Шкода, що директор або підприємець може усвідомити важливість вибору значно пізніше, коли почне свою діяльність.
Часто при усуненні наслідків помилок раннє прийнятих рішень, власник дивується: чому інспектор або юристи, які реєстрували, не пояснили, як краще організувати бізнес. На жаль, про свій бізнес, слід турбуватися самостійно. Закономірно напрошується висновок: реєстрація бізнесу - дуже відповідальний етап. Перед реєстрацією підприємства чи підприємця слід проконсультуватися і з юристом - і з бухгалтером. Досить однієї консультації протягом години, щоб зробити оптимальний вибір.
Звертайтеся до нас за консультацією, ви дізнаєтеся можливості та обмеження вашого вибору. Ми допоможемо Вам зареєструвати підприємство чи підприємця з урахуванням специфіки Вашого бізнесу, вибрати оптимальну систему оподаткування.
Хочеться завершите наш ролик відомою цитатою: «Як Ви яхту назвете - так вона і попливе!»
Бажаємо Вам процвітання Вашого бізнесу.