Електронна звітність з ПДВ!

Електронна звітність з ПДВ!

Впровадження електронного документообігу значно економить час і оптимізує роботу бухгалтерів і підприємців. Електронна звітність з ПДВ тепер здається за кілька хвилин.

Платники податку ПДВ (фізичні і юридичні) цікавляться, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді безкоштовно. Дотримуючись податкового кодексу, декларація з ПДВ в електронному вигляді подається до 24.00 години крайнього терміну, коли можна подавати звіт.

На паперовому носії подається декларація з ПДВ тільки при закінченні Договору про визнання електронних документів і до підписання нового Договору, згідно п. 49.3 НК. Здати в паперовому варіанті декларацію можна: особисто, уповноваженою особою, рекомендованим листом з повідомленням і описом вкладення.

Мінфін своїм Наказом № 131 від 01.03.2021, який був опублікований 12.03.2021 «Вісником України» № 19, вніс нові зміни в бланки податкової звітності. В електронній версії бланків також були поновлення.

Зміни торкнулися пільгових ставок ПДВ в сільськогосподарській сфері (14%) і в сфері культури, туризму і сектора креативних індустрій (7%).

За лютий 2021 року подаються ще старі форми звітності.

Як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді безкоштовно

Про те, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді безкоштовно, детально, з малюнками описано на порталі Державної ФС України, де опубліковано ПОРЯДОК РОБОТИ з безкоштовним програмним забезпеченням. Додатково до роз'яснення, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді безкоштовно, там є посилання на інструкції, як встановити безкоштовні програми для створення електронного документообігу.

Про формування реєстру податкових накладних

Як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді? На підставі журналів, формуються реєстри ПН в files xml format, в програмах, встановлених на вашому підприємстві. Це може бути М.Е.Doc, Бухгалтерія онлайн від ПриватБанку, Арт-Звіт Плюс, iFin, Соната, OPZ.

Податковою службою створюється і контролюється електронний Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН). З його допомогою податківці контролюють:

  • правильність зазначення реквізитів;
  • термін дії та правильність підпису;
  • реєстрацію платників;
  • правильність оформлення.

Про формування декларації по ПДВ на основі реєстру податкових накладних

Підставою для декларації по ПДВ в електронному вигляді служать реєстри ПН. Вибираємо потрібні нам періоди, з журналів переносимо вибрані реєстри в новостворені декларації з ПДВ.

Про формування розшифровки податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів

Додаток 5: «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» платники податків заповнюють, за умови:

  • поставлялися, купувалися товари/послуги (податок 20% і 7%);
  • нараховувалися зобов'язання (компенсуючі).

Нові НН будуть формуватися без програми Д5. Частково дані з цього додатка будуть відображатися в додатку Д1.

Як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді

Для здачі декларації з ПДВ в електронному вигляді потрібно:

  • в сертифікаційних центрах (MASTERKEY, ПриватБанку, Ключові системи, ЦСК Україна, органів юстиції та податкової) замовити цифрові ключі для підпису (ЕЦП);
  • безкоштовно отримати і встановити програму для формування звітності (ПО);
  • підписати договір про подачу електронного звіту (заява про приєднання) з податковою інспекцією;
  • сформувати декларацію ПДВ в XML - файлах (форму для подання декларації з ПДВ в електронному вигляді взяти у податковій);
  • поставити ЕЦП керівника;
  • здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді через центральний шлюз податкової служби через електронну пошту.

Підтвердження прийому декларації з ПДВ в електронному вигляді

Проконтролюйте факт отримання податківцями електронної звітності по ПДВ. Ви повинні отримати:

  1. Автоматичне повідомлення з сервера ДПСУ, яке підтверджує фактичне час здачі декларації з ПДВ в електронному вигляді.
  2. Квитанцію № 1 — підтвердження отримання електронної звітності по ПДВ податківцями або про відхилення звіту із зазначенням помилки. Якщо є помилка, її можна виправити і подати електронну звітність по ПДВ повторно. Якщо ви не отримали квитанцію № 1, значить податкова не отримала декларацію і потрібно відправити її заново.
  3. Квитанцію № 2 — посвідчення про те, що електронна звітність з ПДВ прийнята (не прийнята), зареєстрована чи ні. Квитанція приходить на електронну пошту через дві години, якщо електронна звітність з ПДВ відправлена за годину до закінчення робочого дня. Якщо електронна звітність з ПДВ відправлена після 18.00, то квитанція прийде на наступний день.

Фіксація здачі звітності прив'язана до квитанції № 1, але прийнятої декларація з ПДВ в електронному вигляді буде лише з підтвердженням прийняття електронної звітності по ПДВ квитанцією № 2.

Робимо висновки. Всього три кроки вирішують питання, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді: замовити ключі, укласти договір і встановити потрібну програму. Розібравшись з питанням, як здати декларацію з ПДВ в електронному вигляді, ви побачите, наскільки це швидко, зручно та економно.

Але часто буває, що сервери не витримують навантаження при відправленні електронної звітності по ПДВ і зависають, система дає збої, виникають форс - мажори з відключення світла, злітає ПО. Тому декларація з ПДВ в електронному вигляді повинна подаватися хоча б за тиждень до граничного терміну, тоді ви зможете відкоригувати і продублювати здачу декларації з ПДВ в електронному вигляді вчасно.

Зняття РРО з реєстрації

Хоча обов'язкове використання РРО підприємцями - єдиноподатниками відстрочено законом № 1017 до 1 січня 2022 року, певні категорії ФОП зобов'язані проводити розрахунки через РРО. У 2021 році після перевищення доходу до 1 млн 320 тис. Грн. (220 мінімальних зарплат) ФОП на єдиному оподаткування, зобов'язані проводити розрахунки через РРО або програмний РРО.

У зв'язку з карантинними обмеженнями, багато ФОП закривають свої підприємства. Ті підприємці, які проводили розрахунки через РРО, а тепер вирішили припинити роботу підприємства, не можуть самовільно відключити реєстратор: для контролю звіти за операціями передаються щодня. Зняття РРО з реєстрації можливо тільки в ДБН. Для скасування реєстрації РРО підприємець подає до податкової служби форму 4-РРО. Іноді має місце примусове зняття з реєстрації РРО.

Перелік випадків, коли проводять зняття реєстрації:

  1. Закриття бізнесу, зміна виду діяльності.
  2. Якщо реєстратор був вкрадений, при подачі заяви про скасування реєстрації РРО, потрібно докласти протокол з поліції.
  3. Зміна або смерть власника РРО.
  4. Після закінчення періоду експлуатації апарату, податкова служба попереджає власника реєстратора про це в письмовому вигляді за місяць до закінчення можливості експлуатації, який вказаний в технічних документах. Час експлуатації не може перевищувати 9 років з часу виготовлення і 7 років після початку експлуатації (п. 1.5 Порядку № 11).
  5. Якщо реєстратор розрахункових операцій експлуатується в області, яка не вказана в Державним реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
  6. Є невідповідність моделі, зазначені в Державному реєстрі РРО.
  7. Якщо установчі документи підприємства були визнані судом як недійсні.
  8. Якщо підприємець - банкрут, і є відповідне рішення суду.

Процедура або порядок дій

  1. Спочатку потрібно провести розпломбування реєстратора розрахункових операцій. Ці роботи виконує виключно працівник сервісного центру, якщо є договір на проведення технічного огляду та обслуговування реєстратора розрахункових операцій, який полягає, коли реєструється прилад. Розпломбування реєстратора, при відсутності договору заборонена. Представник центру підписує власнику РРО акт виконаних робіт, який підтверджує факт розпломбування.
  2. Потім підприємець звертається до податкової служби за місцем реєстрації РРО з заявою про зняття з реєстрації - форма № 4-РРО та підтверджує розпломбування документом, виданим сервісним центром і демонструє наявність посвідчення про реєстрацію.

Через п'ять календарних днів проводиться скасування реєстрації РРО. Державна фіскальна служба видає підприємцю довідку форми № 6-РРО про зняття з реєстрації РРО, фіксує факт зняття на сайті фіскальної служби.

У заяві вказується, в якому вигляді суб'єктом отримано повідомлення про скасування реєстрації касового апарату: поштовим повідомленням, в будівлі податкової, електронний варіант.

Якщо мала місце примусове скасування реєстрації РРО, власника касового апарата не повідомляють про це, а в ЦСО, який обслуговує даний апарат, надається копія документа, що підтверджує скасування.

Якщо підприємець захотів встановити програмне РРО, а дія служби апаратного реєстратора ще не закінчився, то згідно з Порядком подання в фіскальні органи звітних документів, цей прилад знімається з реєстрації в податковій службі за звичайною процедурою.

Заява на зняття з реєстрації РРО можна сформувати в програмі M.E.Doc - ідентифікатор J/F1313602.

У M.E.Doc є розділ РРО, де можна створити заяву на скасування реєстрації РРО, КОРО. Подекадно фіскали публікують на офіційному порталі відомості про зняті з реєстрації фіскальних номерах реєстраторів розрахункових операцій за заявою власника або за примусової скасування реєстрації РРО. Повідомляється ПІБ підприємця, дата, з якої причини і на якій підставі відбулося скасування.

Що робити з книгою обліку розрахункових операцій та розрахункових книгами, зареєстрованими на даний РРО?

Книга обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки, зареєстровані на даний реєстратор розрахункових операцій при знятті з реєстрації РРО автоматично знімається з реєстрації. Заява для цього окремо подавати не треба. Після процедури зняття КОРО, інформація про це публікується на веб - порталі Державної фіскальної служби України, а на титульній сторінці книги ставиться відмітка про скасування реєстрації, засвідчується підписом і печаткою.

Згідно з наказом МФУ від 26 листопада № 728 з 1 січня 2021 року реєстрацію книг у контролюючих органах скасована.

Відповідальність

Законом України «Про РРО» п. 9, ст 17 передбачений штраф 170 грн., Якщо після зняття з реєстрації РРО касовий апарат продовжує працювати, і в податкову не надходять фіскальні звіти.

Також, за роботу касового апарату після скасування реєстрації РРО, передбачається адміністративна відповідальність - від 34 грн. до 85 грн., відповідно до ст. 155 КпАП.

Штраф за РРО потрібно сплатити протягом 10 днів, з дати прийняття рішення про застосування покарання.


Якщо у Вас виникли питання, то Ви завжди можете звернутися до нас. З нашою новою послугою - online консультацій, ми можемо відповісти на всі Ваші питання по skype.

Останні новини
Звітність по КІК, або звітність власників по Контр...
Звітність по КІК, або звітність власників по Контрольованим Іноземним Компаніям (КІК)

Звітність по КІК, або звітність власників по Контрольованим Іноземним Компаніям [ ... ]

Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про...
Який штраф Вас чекає якщо не подати декларації про доходи?

Який штраф, якщо не подати декларації про доходи?! Податкова декларація подаєтьс [ ... ]

Перереєстрація ПРРО, як здійснити?...
Перереєстрація ПРРО, як здійснити?

Перереєстрація ПРРО! Як інформує ДПС, відповідно до п. 8 розділу II Порядку реєстр [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 рок...
Зміни в проведенні податкових перевірок з 2022 року!

Зміни в проведенні податкових перевірок! ДПС повідомили, що Законом України від  [ ... ]

Коли не потрібно застосовувати РРО?...
Коли не потрібно застосовувати РРО?

Коли не потрібно РРО! Відповідно з пунктом 14 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/9 [ ... ]

Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!...
Вітаємо з Новим Роком та Різдвом Христовим!

Щиро вітаємо Вас з Новим 2022 роком та Різдвом Христовим! bsp;... ]

Порядок ведення товарного обліку для ФОП!...
Порядок ведення товарного обліку для ФОП!

Порядок ведення товарного обліку! Порядок набирає чинності через 10 днів з дня йо [ ... ]

ПРРО та як його вибрати?
ПРРО та як його вибрати?

ПРРО та як його вибрати? ПРРО є програмним реєстратором розрахункових операцій,  [ ... ]

Популярні публікації
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2021 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2021 роціsp;]

Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при...
Які наслідки, якщо відсутні первинні документи при перевірці за місцем реалізації товарів?

Штрафи за відсутність первинних документів! Відповідно частини другої t19" target="_blank" rel="noindex">статті 19  [ ... ]

Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 р...
Календар платника єдиного податку та ЄСВ на 2022 рік!

Ставки і терміни сплати ЄСВ, та єдиного податку в 2022 роціsp;]

Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення...
Декларація ПДВ-2021 всі нюанси заповнення

Декларація ПДВ-2021! Процес заповнення декларації з ПДВ в Україні пов'язаний з мак [ ... ]

Як правильно вести Головну книгу?...
Як правильно вести Головну книгу?

Як вести Головну книгу? 21 липня 2021 року Міністерство фінансів України видало нак [ ... ]

Строки давності для застосування штрафів!...
Строки давності для застосування штрафів!

Строки давності штрафів! Граничним строком застосування штрафних санкцій (штра [ ... ]

Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!...
Заповнення нульової декларації з ПДВ 2021!

Нульова декларація з ПДВ 2021! З початку весни поточного року вступили в силу онов [ ... ]

Штрафи за трудовим законодавством 2021!...
Штрафи за трудовим законодавством 2021!

Штрафи за трудовим законодавством На законодавчому рівні в Україні від мінімал [ ... ]

Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!...
Штрафи за неофіційне працевлаштування працівників!

Штрафи за тіньових працівників! Держпраці розповідає, що заходи до притягнення  [ ... ]