Відміна свідоцтва платника ПДВ та свідоцтва єдиного податку
Верховна Рада України 24 жовтня 2013 року прийняла Закон України за № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень». Він був підписаний президентом 8 листопада, а 12 листопада – офіційно опублікований у «Голосі України». Більша частина змін в ПКУ набере чинності з 01.01.2014р.
Головними серед змін згідно Закону № 657-VII євідміна свідоцтва ПДВ, та свідоцтва єдиного податку. Тепер не буде необхідності отримувати свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та свідоцтва платника єдиного податку. Замість них в обіг увійдуть витяги (довідки) із відповідних реєстрів Міністерства доходів. Щоправда, ще не затверджений порядок надання такого роду витягів.
Зміни щодо Свідоцтва ПДВ.
Інформація про платника ПДВ відтепер буде знаходитись в єдиному державному реєстрі у електронному вигляді.
Реєстрація суб’єктів господарювання платників ПДВ буде здійснюватися шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників ПДВ.
Міндоходів буде забезпечувати формування та, ведення реєстру платників ПДВ, в якому буде міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками ПДВ.
З метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті дані про взяття на облік як платників податків юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік.
Доступ до зазначених веб-порталу та веб-сайту буде безоплатним та вільним.
Зазначені дані будуть містити такі відомості про платника податків:
- податковий номер (для юридичної особи та її відокремленого підрозділу);
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
- місцезнаходження;
- дата та номер запису про взяття на облік;
- найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків;
- відомості про надіслання відповідним контролюючим органом державному реєстратору повідомлень у зв’язку з припиненням юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що передбачені законодавством.
Обов’язкові реквізити податкової декларації більше не будуть містити «номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ» (пп. 48.4 ПКУ), від цього звичайно зміниться і сама декларація.
У лівому куті шапки податкової накладної буде вказано її вигляд: паперовий або електронний. Такі ж зміни чекають і Додаток № 2 до накладної. Зміни торкнуться і формату запису номера декларації. Порядковий номер податкової накладної повинен складатися лише з цифр, і не повинен містити символи або букви, та матиме три частини:
1) До знаку дробу проставляється порядковий номер, який присвоюється відповідно до номера в реєстрації виданих та отриманих податкових накладних.
2) Між знаками дробу проставляється код виду діяльності, що передбачає спеціальний режим оподаткування.
3) Після знаку дробу ставиться числовий номер філії чи структурного підрозділу.
Платники податку на загальній системі, не заповнюють код діяльності між знаками дробу. Проставляти символи, хрестики або нулі у пустих клітинках не потрібно.
Кожного року ми спостерігаємо за тим, як ВРУ намагається усунути деякі технічні неточності, удосконалити податкові норми та врегулювати безліч «темних» питань у Податковому кодексі України. Але чомусь усі закони як і Закон № 657-VII, які направленіна «вдосконалення» ПКУ, мають низький рівень нормотворчої техніки, містять помилки та суперечності і недостатньо чіткі формулювання.
Зміни щодо Свідоцтва платника єдиного податку.
Свідоцтво платника єдиного податку тепер буде у формі електронного документу, який буде знаходитись в єдиному державному реєстрі.
Реєстрація суб’єктів господарювання платників єдиного податку буде здійснюватися шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку, згідно статті 299.1 ПКУ.
Реєстрація платником єдиного податку, як і зараз, буде безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.
Міндоходів буде забезпечувати формування та, ведення реєстру платників єдиного податку, в якому буде міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
До реєстру платників єдиного податку будуть вноситися такі відомості про платника єдиного податку:
1) найменування суб’єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);
2) податкова адреса суб’єкта господарювання;
3) місце провадження господарської діяльності;
4) обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;
5) ставка єдиного податку та група платника податку;
6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
7) дата реєстрації;
8) види господарської діяльності першої та другої груп;
9) дата анулювання реєстрації.
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не буде перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг буде діяти до внесення змін до реєстру.
З метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією, Міндоходів, щоденно буде оприлюднювати для безоплатного та вільного доступу до єдиного державного реєстраційного веб-порталу юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, такі дані з реєстру платників єдиного податку:
- податковий номер (для юридичної особи);
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
- дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
- ставку єдиного податку;
- групу платника податку;
- види господарської діяльності першої та другої груп;
- дату виключення з реєстру платників єдиного податку".
Податкова відтепер матиме можливість анулювати реєстрацію платника єдиного податку - якщо платник єдиного податку матиме борг перед податковою за кожне перше число місяця протягом двох кварталів поспіль, згідно п 8 пп. 298.2.3., п. 3 пп. 229.10 ПКУ.
Знову перейти на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання зможе лише після закінчення чотирьох послідовних кварталів.