Хто має ставати на облік у Держфінмоніторингу!
Інформація для консультантів!
28.04.2020 р. набрав чинності Закон №361. Але коментована постанова КМУ від 09.09.2020 р. №850 набере чинності з 01.01.2021 р.
Тому стара постанова №552 діятиме ще три місяці. Нею врегульовані деякі питання організації фінмоніторигу. З наступного року вже говорити про те, що не стали на облік тому, що не знали як, буде неможливо.
Отже, для консультантів КМУ затвердив на виконання вимог Закону № 361 такі документи:
- Порядок ведення Держслужбою фінмоніторингу обліку інформації про фінансові операції, що підлягають фінмоніторингу;
- Порядок подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб'єктів первинного фінмоніторингу, виявлення та реєстрації, а також подання суб'єктами первинного фінмоніторингу Держслужбі фінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінмоніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
- Порядок ведення Держслужбою фінмоніторингу обліку суб'єктів первинного фінмоніторингу.
Хто має стати на облік у Держфінмоніторингу?
I категорія – ті, хто надають фінпослуги:
- професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів), крім осіб, які провадять діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку;
- платіжні організації, учасники чи члени платіжних систем;
- банки, страховики (перестраховики), страхові (перестрахові) брокери, кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи;
- товарні та інші біржі, що проводять фінансові операції з товарами;
- філії або представництва іноземних суб’єктів госпдіяльності, що надають фінпослуги на території України;
- постачальник послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів;
- оператори поштового зв’язку, інші установи, які надають послуги з переказу коштів (поштового переказу) та здійснення валютних операцій;
- інші юрособи, які за своїм правовим статусом не є фінустановами, але надають окремі фінпослуги.
Перша категорія повинна стати на облік у Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів з дати призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, але не пізніше дня проведення першої фінансової операції (дати встановлення ділових відносин з клієнтом).
II категорія – це юрособи, які:
- надають послуги з бухобліку;
- здійснюють консультування з питань оподаткування;
- надають аудиторські послуги;
- надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами.
Юрособи, які надають такі послуги стають на облік у Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів з дати призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, але не пізніше дня проведення першої фінансової операції (дати встановлення ділових відносин з клієнтом).
III категорія (Це фізособи, які провадять свою діяльність одноособово!):
- надають послуги з бухобліку;
- надають аудиторські послуги;
- надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами;
- здійснюють консультування з питань оподаткування.
Третя категорія повинна стати на облік не пізніше дня проведення першої фінансової операції (дати встановлення ділових відносин з клієнтом).
IV категорія – це юрособи та фізособи (крім осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин):
- суб’єкти господарювання, що надають юридичні послуги;
- суб’єкти господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри;
- нотаріуси;
- адвокатські бюро, адвокатські об’єднання та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально;
- суб’єкти господарювання, що здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;
- суб’єкти господарювання, що надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна, а також суб’єкти господарювання, що надають за винагороду консультаційні послуги, що пов’язані з купівлею-продажем нерухомого майна.
Наведені суб’єкти стають на облік не пізніше дня встановлення ділових відносин з клієнтом (проведення фінансової операції) у випадках, визначених статтею 10 Закону № 361.
|